هدیه شاعرانه‌هایمان به جشن انقلاب
هدیه شاعرانه‌هایمان به جشن انقلاب

امروز شاعرانه‌هایمان را برای جشن تولد انقلاب هدیه آورده‌ایم و حضور ما در صحنه انقلاب برگ سترگی از دفتر تاریخ است تا در جغرافیای جهان به فراموشی سپرده نشود. به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، امروز شاعرانه‌هایمان را برای جشن تولد انقلاب هدیه آورده‌ایم و سروده‌هایمان برگی از دفتر تاریخ است. […]

امروز شاعرانه‌هایمان را برای جشن تولد انقلاب هدیه آورده‌ایم و حضور ما در صحنه انقلاب برگ سترگی از دفتر تاریخ است تا در جغرافیای جهان به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، امروز شاعرانه‌هایمان را برای جشن تولد انقلاب هدیه آورده‌ایم و سروده‌هایمان برگی از دفتر تاریخ است.

فوج فوج آمده‌ایم تا ندای عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی تک‌تک پدران و برادران شهیدمان را در فراسوی زمان به گوش جهانیان برسانیم.

می‌خواهیم به دنیا بگوییم امتداد نگاه‌های سیل خروشان این ملت و جمعیت به ظهور حضرت حجت گره می‌خورد در زمستانی‌ترین روزی که بوی بهار می‌دهد.

در کوچه‌هایی که آذین‌بندی شده‌اند برای یاری که ۳۹ سال پیش با آمدنش ندای حق‌خواهی و حق‌طلبی را در دنیا زنده کرد.

امروز پرچم خوش‌رنگ کشورمان را که با یاد و نام عطر هر شهید میهن اسلامی افراشته شده است بر فراز قله، سبکبال و مطمئن به دست می‌گیریم و تا ابدیت تاریخ می‌گوییم« ما موجیم که آرامش ما عدم ماست» و رسانه‌های جهان دوربین‌های خود را در برابر سیل عظمت این مردم غیور به جوشش در آمده زوم کنند تا به دنیا ثابت شود که کشتی عظیم انقلاب اسلامی از  طوفان بلاها به سلامت عبور می‌کند.

امروز همه آمده بودند تا در جشن پیروزی انقلاب شرکت کنند، هر کجا که چشم می‌گردانی جوانان امروز در کنار جوانان انقلابی دیروز پابه‌پای هم و شانه در شانه همدیگر آمده‌اند تا سیل خروشان انقلاب همچنان تداوم داشته باشد.

امروز فوج فوج جمعیت با دل‌هایی که از عطر ایمان سرشار و با دست‌هایی که بوی ربنا می‌داد آمده بودند  صدا در صدا پیچیده بود، دست در دست هم  به مهر و هم‌پیمان شدند برای وفاداری با آرمان‌های انقلاب.

امروز خبرنگاران نیز از حضور حماسی مردم به وجد آمده بودیم و هم قدم با آنها پذیرای صحبت‌هایشان شدیم که همگی بر اتحاد و یکدلی تاکید کرده و با وجود برخی اختلافات داخلی ولی همچنان بر اصل حمایت و دفاع از ولایت فقیه و پشتیبانی از اصل نظام و انقلاب اسلامی اصرار و پافشاری می‌کنند.

مادر شهیدی که عکس فرزند دلبندش را به سینه می‌فشارد با صدای بلند می‌گوید: امروز آمده‌ایم اعلام برائت کنیم از دشمنان قسم خورده کشورمان و به چشم‌های از حدقه درآمده جهانیان بفهمانیم که هنوز خون‌های پاک ریخته شده در پای نهال انقلابمان که اکنون به بار نشسته و شاخ و برگ‌هایشان همچنان با طراوت در صدد ترقی و اقتدار این مرز و بوم است، فراموش نکرده‌ایم.

وی افزود: آنهایی که گمان می‌کنند پیوند ملت با رهبرشان گسستنی است، خیال خامی در سر دارند اما  نمی‌دانند که این همه لشگر فقط به عشق رهبر آمده‌اند.

یکی دیگر از راهیپمایی‌کنندگان که به همراه دو فرزند خردسال خود در جشن ۳۹ سالگی انقلاب حضور دارد، به فارس می‌‌گوید: ما برای جاودانه ماندن این انقلاب و شور انقلابی خون دل‌ها خورده‌ایم و  اجازه نمی‌دهیم ابهت ایران عزیزمان که همچون گوهری تابان در دنیا می‌درخشد، زیرسوال برود.

وی که خود را ایرج احمدی معرفی کرد، ادامه می‌دهد: این شور انقلابی و دلدادگی مردان و زنان این سرزمین همیشه و تا ابد در تقویم تاریخ به یادگار ثبت می‌شود.

احمدی تصریح کرد: مردم مبارز ایران اسلامی بعد از این پیروزی بزرگ آزمون‌های بی‌شماری را پشت سر گذاشته‌اند و هر بار سربلندتر از همیشه پیروز این آزمون بودند و امسال جشن ملی را پرشورتر از همیشه به رخ جهانیان کشیدند.

این شهروند تبریزی با اشاره به موفقیت‌های جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ما فراموش نمی‌کنیم توفیقات به دست آمده در عرصه داخلی و خارجی ناشی از پایمردی‌ها، جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های ملت سلحشور ایران اسلامی را که طی دوران مبارزاتی خود و سرانجام در سال ۵۷ توانستند ضمن تحکیم مناسبات داخلی، موجبات تبدیل شدن ایران به قدرت جهانی را فراهم کنند.

امروز دانش‌آموزان و دانشجویان نیز همراه با همکلاسی‌های خود شور و حال عجیبی در جشن پیروزی انقلاب داشتند، تعدادی از دانشجویان پرچم سه رنگ کشورمان را از روی چادرهای خود بر دوش کشیده و شعرخوانی کرده و می‌گفتند « ولایت فقیه ما ولایت علی بود، اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از علی بود».

مهری وثوقی یکی از دانشجویانی بود که دوشادوش سایر مردم در سی و نهمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب شرکت کرده بود،با شور و حال خاصی در مورد پرچم سه رنگ ایران اسلامی حرف زده و می‌گوید: پرچم سه رنگ و دلنواز کشورمان بر دل‌های‌ تمام ایرانیان خاطره جاودانگی مردان و زنان این مرز و بوم را متبلور می‌کند.

وی افزود: پدران و مادران ما در این سال‌ها پرچم سه رنگ کشور عزیزمان را تن‌پوش ما کرده‌اند تا ما نیز به عشق وطن و به عشق جاودانگی و عزت آن، دفاع از این آب و خاک را در دل‌ها و رگ‌های خود به یادگار داشته باشیم.

وثوقی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی امروز با راهپیمایی عظیم مردم ایران اسلامی در سراسر کشور  با عیار خود افکار عمومی و حامیان انقلاب را می‌سنجند و این جشن ملی صحنه تبلور و عینیت یافتن وفاداری و حمایت مردم از نظام است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جشن تولد انقلاب چه آورده‌ای ؟ پاسخ داد من و تمام ملت ایران شاعرانه‌هایمان را برای جشن تولد انقلاب هدیه آورده‌ایم و امروز حضور ما در صحنه انقلاب برگ سترگی از دفتر تاریخ است تا در جغرافیای جهان به فراموشی سپرده نشود.

یکی دیگر از شهروندان تبریزی که از جوانان پرشور و انقلابی سال ۵۷ بود و اکنون در سن و سال ۶۵ سالگی به سر می‌برد، امروز به جشن انقلاب آمده است تا رشادت‌های جوانان آن روز را به جوانان امروز یادآوری کند.

وی می‌گوید: ما همان مردمان پرشور و انقلابی دهه‌های انقلاب هستیم، سالیانی که در آغاز نهضت اسلامی به فرمان رهبرمان انقلاب را شروع کردیم  تا سال ۵۷ که شعله‌های این انقلاب تاج و تخت رژیم طاغوت را در هم کوبید.

علیمی ادامه داد: ما همان مردمی هستیم که آن روزها شعارهایمان رنگ و بوی انقلاب داشت و این روزها شعارهای‌مان رنگ و بوی استکبارستیزی دارد.

این شهروند تبریزی ادامه داد: ما برای همیشه تاریخ جاودان می‌مانیم، تکبیرهای ما ندای حق‌طلبی ایران در سایه‌سار ولایت اطلاعت از ولایت بود و ما اکنون نیز همان ملتی هستیم با آرمان‌های جهانی که در صدد هستیم انقلاب اسلامی  خود را به سراسر  جهان صادر کنیم.

امروز همه خانوادگی به جشن چهل سالگی انقلاب آمده‌اند، خانواده‌ها با کودکان خردسال، زنان و مردان پیرعصازنان و به سختی حرکت می‌کنند، حضور دانشجویان با سربندهای سبز، دانش‌آموزان و تمام قشرهای مردم در جشن یکدلی و وحدت انقلاب چشم حیرت جهانیان را روی این نقطه از جغرافیای جهان متمرکز کرده‌اند.

رضایی از دیگر شهروندانی تبریزی، یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، وی به فارس گفت: هنوز کوچه پس کوچه‌های این شهر با نام شهدا مزین است. شهدایی که با همدیگر فریاد زده و می‌گفتند «اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم».

وی ادامه داد: سال‌ها از جنگ نابرابر هشت ساله می‌گذرد و هنوز رزمندگان سال‌های عشق و حماسه در میان این مردم زندگی می‌کنند و تا زمانی که روح ایثار و شهادت در جامعه زنده است، این انقلاب همچنان سربلند به راه خود ادامه می‌دهد.

در مسیر راهپیمایی امروز پارچه نوشته‌ها و بنرهایی به  چشم می‌خورد که روی آن نوشته است«این گردبادهای به غیرت آمده ، تسلیم رهبریم که طوفان نمی‌کنیم» و مردم پرشور و انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی این بیت شعر را با خود زمزمه می‌کنند.

با وجود اختلاف‌هایی که در کشور و بین سیاستمداران قرار دارد ولی مردم انقلابی فارغ از همه حزب‌ها و جناح‌ها حضور همیشگی در راهپیمایی امروز دارند و می‌گویند با وجود همه اختلاف‌ها ما هنوز در صحنه هستیم.

یکی از شهروندان با تاکید بر این موضوع می‌گوید: هرچند که  فاصله طبقاتی و اشرافی‌گری بین مسوولان و مردم وجود دارد و برخی بی‌نظمی‌ها و کارشکنی‌ها به چشم می‌خورد ولی این موضوع در روحیه انقلابی مردم هیچ تاثیری ندارد و ملت ایران انقلابی از همیشه در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب در صحنه هستند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد و برخی اوقات مردم ایران به حق مطالبات اقتصادی قانونی خود را مطرح می‌کنند، این موضوع باعث نمی‌شود که مردم  از نظام اسلامی رویگردان شوند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران مردم قدردانی هستند که مسوولان باید با اهمیت دادن به نیازهای اقتصادی و کاری آنها تاجایی که امکان دارد در برابر نیازهای مردم عملکرد خوبی از خود نشان دهند.