هیئت رئیسه مجلس قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور را بررسی می‌کند
هیئت رئیسه مجلس قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور را بررسی می‌کند

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به اصل ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس، اظهار کرد : مجلس از ۴ پاسخ رئیس جمهور قانع نشد و در آیین نامه آمده این ۴ سوال به عنوان […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به اصل ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس، اظهار کرد : مجلس از ۴ پاسخ رئیس جمهور قانع نشد و در آیین نامه آمده این ۴ سوال به عنوان نقض و استنکاف از قانون محسوب شده و باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وی  افزود: معتقدم  که ۴ سوال به منزله استنکاف و نقض قانون، قوانین اساسی از جمله اصولی از قانون اساسی و همچنین قوانین موضوعه خواهد بود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: چه زمانی قرار است که  این موارد دقیق سازی و توسط کدام مجموعه مجلس انجام شود؟ همچنین مستندات موارد استنکاف باید با موارد قانونی تطبیق داده شود و از سویی چه زمانی قرار است قوه قضاییه به آن ها رسیدگی کند؟

این نماینده مجلس بیان کرد: در این جلسه تعدادی اسامی گفته شد که در جاهایی از رانت استفاده کردند؛ لاریجانی در این جلسه مطرح کردند که دو هفته آینده اسامی افرادی که نمایندگان از آن ها نام بردند هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آن ها را بررسی و اسناد آن را در اختیار نمایندگان قرار داد، مهلت دو هفته ای به اتمام رسیده اما هنوز وضعیت آن تعیین تکلیف نشده است.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطارحاجی دلیگانی اظهار کرد: موارد مطرح شده در مورد رئیس جمهور در هیئت رئیسه مطرح می شود و نتایج آن را لاریجانی اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مورد اسامی گفته شده و تهمت هایی که زده شد مستندات آن باید ارجاع، شکایت ها بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.