کشف ۵هزار تن مواد غذایی احتکار شده در چندین انبار
کشف ۵هزار تن مواد غذایی احتکار شده در چندین انبار

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اسماعیل عطاپور در جلسه این هفته مبارزه با احتکار و اختفاء استان با بیان اینکه طی روزهای گذشته چندین انبار کالا در حوزه مواد غذایی در سطح استان با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و نظارتی به میزان ۵ هزار […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اسماعیل عطاپور در جلسه این هفته مبارزه با احتکار و اختفاء استان با بیان اینکه طی روزهای گذشته چندین انبار کالا در حوزه مواد غذایی در سطح استان با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و نظارتی به میزان ۵ هزار تن مواد غذایی از جمله روغن خوراکی برنج و حبوبات کشف شد، اظهار کرد: برخی از این اقلام از اسفند سال ۹۶ در این محلها نگهداری می شد و تا کنون اقدامی نسبت به توزیع آن صورت نگرفته بود .

وی ادامه داد: متاسفانه مقداری از کالاهای کشف شده با ارز ۴۲ هزار ریالی وارد کشور شده و ضوابط قیمت گذاری در خصوص آنها رعایت نشده بود.

وی در ادامه با به تشدید نظارت ها از واحدهای نگهداری کالا بویژه ۲۵ قلم کالای اساسی، اظهار داشت: پرونده تخلف این واحدها در کمترین زمان ممکن جهت ادامه روند پرونده، به تعزیزات حکومتی ارجاع می شود.

عطاپور باره دیگر از شهروندان خواست موضوع گرانفروشی، عدم عرضه کالا و احتکار در واحدهای صنفی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به نوسانات قیمت گوشت گرم مرغ نیز گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده و مرغداری ها موظف به رعایت سقف قیمت میانگین کشوری هستند و در غیر اینصورت برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: این قیمت بصورت روزانه توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان و از طریق سامانه مربوطه استخراج و به مراجع ذیربط از جمله تشکلها و واحدهای کشتارگاهی اطلاع رسانی می شود.