یادداشت – نوع انتصاب جدید از سوی رهبر انقلاب؛ حاوی پیام مهمی بود / ائمه جمعه باید خود را در حلقه محبت جوانان جای دهند
یادداشت – نوع انتصاب جدید از سوی رهبر انقلاب؛ حاوی پیام مهمی بود / ائمه جمعه باید خود را در حلقه محبت جوانان جای دهند

یادداشت – تایسیز آذربایجان – رهبر معظم انقلاب طی حکمی روحانی جوان حجت الاسلام و المسلمین “محمدجواد حاج علی اکبری” را به سمت حساس ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور منصوب نمودند و مراسم تودیع و معارفه امروز با حضور ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در کشور برگزار شد. نوع این انتصاب حائز […]

یادداشت – تایسیز آذربایجان – رهبر معظم انقلاب طی حکمی روحانی جوان حجت الاسلام و المسلمین “محمدجواد حاج علی اکبری” را به سمت حساس ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور منصوب نمودند و مراسم تودیع و معارفه امروز با حضور ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در کشور برگزار شد.

نوع این انتصاب حائز اهمیت و قابل تامل بود. رهبر انقلاب یک مدیر جوان را بر راس سیستم نظارت و سازماندهی ائمه جمعه کشور قرار دادند که نشان می دهد رویکردی جدید در انتصابات بعدی ائمه جمعه کشور شکل خواهد گرفت و مهم ترین آیتم این رویکرد؛ “جوان گرایی” و توجه به توانایی ائمه جمعه در جذب جوانان مدنظر خواهد بود.

رهبر انقلاب از نمازجمعه به عنوان “قلب فرهنگی شهر” تعبیر نموده اند. بسط فرهنگ اسلامی و ایرانی بدون حضور موثر نیروهای جوان عملیاتی نخواهد شد و از این رو در نشست های اخیر ائمه جمعه بخصوص از سوی آیت الله خامنه ای(مد ظله) همواره مقوله جذب جوانان و درک بیشتر این قشر؛ بیشتر مورد تاکید و توصیه جدی بوده است.

جوان جامعه ما علی رغم غلتیدن در انواع مشکلات معیشتی، اقتصادی، اشتغال، ازدواج و… تشنه درک شدن است. جوان را با زبان جوان باید درک کرد. حرف جوان را باید شنید. نشنیدن حرف جوان در جامعه باعث برآمدن دمل های چرکین خواهد بود و اگر نهادهای رسمی فرهنگی در مسیر جوان و جوان پسندی سیر نکنند، باید منتظر حادثه ها بود! تحول آفرینی ها در جوان گرایی ها گره خورده است و ما تا هرگاه برنامه ریزی های فرهنگی ما با دخالت خود جوانان انجام نگیرد، مورد استقبال قاطبه جامعه نخواهد بود. ائمه جمعه سراسر کشور بعنوان مدیران قرارگاه فرهنگی هر منطقه(که این عنوان و مسئولیت از سوی رهبری ابلاغ شد) فقط و فقط با تمسک به توصیه ها زمانی خواهند توانست فرهنگ را پرورش دهند که در خط جوانی سیر کنند. ائمه جمعه ما بیش از هر چیز به مشاوران جوان نیازمدند. مشاورانی از جنس مردم و فارغ از گرایشات خاص سیاسی! فکرهایی باز و انقلابی که تحول آفرین و نخبه ساز باشند!

پیام نوع انتصاب جدید رهبر به ائمه جمعه فعلی این است که رویه های خود را به طرف جذب جوانان و درک بیشتر آن ها تغییر و اصلاح کنند. امامان جمعه باید در حلقه محبت جوانان قرار گیرند و پدید آمدن این حلقه محبت تنها با جاذبه خود ائمه جمعه امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم(امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی) با رویکرد مردمی و جوان پسند از زمان انتصابشان در استان ظاهر شده اند که امید است همه امامان جمعه در شهرها از این رویکرد استفاده نموده و تحولاتی را ایجاد کنند. مردم تحول را وقتی لمس کنند سکوت نخواهد کرد و با رفتارشان نشان خواهند داد که تغییر را فهمیده اند. تحول لمس کردنی است و مردم بهترین داورند!

✍️ مهدی شنابی ( خبرنگار اهری )