۴۷۱ هکتار از اراضی پایاب سد سهند آماده بهره برداری است
۴۷۱ هکتار از اراضی پایاب سد سهند آماده بهره برداری است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده اعلام کرد: با بهره برداری از اراضی مذکور، وسعت اراضی درحال بهره برداری شبکه پایاب سد سهند به حدود ۱۷۰۰ هکتار خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد: این امر تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده اعلام کرد: با بهره برداری از اراضی مذکور، وسعت اراضی درحال بهره برداری شبکه پایاب سد سهند به حدود ۱۷۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: این امر تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم و مهاجرت معکوس روستائیان خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای استان همچنین گفت: اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود – مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی شبکه اول واحد عمرانی یک به وسعت ۳۰۰۰ هکتار به اتمام رسیده و تحویل قطعی شده است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: در این طرح اجرای شبکه داخل مزارع هم بر عهده آب منطقه ی استان بوده و دارای ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی است.

سد خاکی سهند با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی منطقه احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.