۵۶ هزار نفر در سطح استان آذربایجان شرقی  حامی ایتام هستند
۵۶ هزار نفر در سطح استان آذربایجان شرقی  حامی ایتام هستند

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۵۶ هزار نفر در سطح استان آذربایجان شرقی حامی ایتام هستند باید در سطح شهر تبریز فرهنگ سازی کنیم تا از ایتام بالای ده سال نیز حمایت شود. به گزارش  تایسیز آذربایجان ، محمد کلامی صبح روز یکشنبه ، در جمع اهالی اصحاب رسانه افزود: برخی ایتام خردسال […]

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۵۶ هزار نفر در سطح استان آذربایجان شرقی حامی ایتام هستند باید در سطح شهر تبریز فرهنگ سازی کنیم تا از ایتام بالای ده سال نیز حمایت شود.
به گزارش  تایسیز آذربایجان ، محمد کلامی صبح روز یکشنبه ، در جمع اهالی اصحاب رسانه افزود: برخی ایتام خردسال ماهیانه ۱ میلیون تومان مستمری می‌گیرند ولی ایتام ۱۵ ساله که نیازهای بیشتری دارند به علت نبود حامی، ماهیانه ۵۰ هزار تومان دریافت می کنند.
وی اظهار می کند: در جشن نیوکاری سال قبل ۱۶ میلیارد تومان برای نیازمندان ،کمک مالی جمع‌آوری شده بود و امسال برای جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومانی برنامه‌ریزی کرده‌ ایم.
وی بیان می کند: کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در سال جاری روزانه ۲ واحد مسکن احداث کرده است و در مجموع ۶۰۰ واحد ساخته است، و طی ۳ سال آینده هیچ خانواده‌ مستمندی کمیته امداد بدون مسکن نخواهد بود
کلامی می گوید: در کمیته امداد دو نوع تحت پوشش داریم ، نوع اول به افرادی شامل می شود که مستمری بگیر کمیته امداد هستند ، و نوع دوم به چند خدمتی ها شامل می شود که از ما مستمر نمیگیرند ولی سایر خدمات را دریافت می کنند.

وی عنوان می کند: امسال حدود ۲ هزار خانواده به تحت پوشش مستمری بگیران اضافه می شوند و در نوبت هستند ،وبرای ۵ هزار نفر در اسفند ماه امسال جشن خودکفایی گرفته می شود و آنهاایی که در نوبت بودند به جای آنها اضافه می شوند.

وی تصریح می کند: در بحث اشتغال برای افراد ۲۰ الی ۵۰ سال که توان کار کردن را دارند شامل ۳۴ هزار خانواده هستند و ۶۸ درصد آنها زنان سرپرست خانواده ها است و اکثرا آن ها زنانی هستد که شوهر آنها فوت کرده و در بین این موارد طلاق، کم است.

مدیر کل کمیته امداد افزود: امروز با نظام پرستاری تفاهم نامه ای امضا شد که ۵ هزار خانواده را به آموزش های پرستاری بفرستیم تا مدرک کمک پرستاری دریافت کنند و در مراکز درمانی یا نگه داری سالمندان مشغول کار شوند. و بالای دو هزار نفر لباس های پرستاری را می دوزند و با این کار برای زنان بی سرپرست شغل ایجاد می شود و یا با تاکسی آنلاین قونقا برای های بانوان خودرو دهند تا در آمد زایی کنند و قرار است ما در قبال آنها تسهیلات بدهیم و هدف ما این است که تا سال بعد ۱۹هزار شغل ایجاد کنیم. و به سمت مشاغل پایدار برویم