۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس دایر در آذربایجان‌شرقی وجود دارد/ ۳ هزار کلاس چند پایه در استان
۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس دایر در آذربایجان‌شرقی وجود دارد/ ۳ هزار کلاس چند پایه در استان

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، جعفر پاشایی صبح امروز امروز در گردهمایی روسای ادارات سنجش استان‌های سراسر کشور در مجتمع تفریحی و فرهنگی فرهنگیان تبریز اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در ۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه فیزیکی و ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس دایر و بیش از سه هزار کلاس […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، جعفر پاشایی صبح امروز امروز در گردهمایی روسای ادارات سنجش استان‌های سراسر کشور در مجتمع تفریحی و فرهنگی فرهنگیان تبریز اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در ۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه فیزیکی و ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس دایر و بیش از سه هزار کلاس چند پایه، مهر خود را آغاز کرده است.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی در اغلب شاخص‌ها، حداکثر زمانی که رتبه پایین گرفته،  رتبه پنجم بوده است و معمولاً همیشه رتبه‌های برتر را کسب می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در پنج سال گذشته دو مشکل کمبود منابع انسانی و مالی در آموزش و پرورش سراسر کشور وجود داشت، گفت: با وجود همه مشکلات مالی و انسانی، توانستیم جزو یکی از استان‌های پیش‌رو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، استان آذربایجان‌شرقی بیشترین رتبه زیر ۱۰ را داشته است که البته در کنار آن، رتبه‌های زیادی  در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی نیز به دست آورده شده است.

پاشایی ابراز کرد: در ادبیات سازمان‌ها یا گیرنده یک نکته به نام یادگیری تک حلقه‌ای و یادگیری دو حلقه‌ای وجود دارد که یادگیری تک حلقه‌ای همان یادگیری تک بُعدی بوده ولی در یادگیری دو حلقه‌ای همزمان دو کار روش‌های جدید و حل مساله در حوزه یادگیری انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه سنجش کشور، اقدامات زیادی انجام گرفته که دقیقاً مصداق یادگیری دو حلقه‌ای است به طوریکه می‌توان مرکز سنجش را یکی از بخش‌های کم توقع ولی پرکار نام برد که کارهای بزرگی انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی متذکر شد:  ارسال سوالات به شکل الکترونیکی به مدارس روشی بود که مرکز سنجش ارائه داد و  باعث کاهش نارسایی‌ها شد.

وی بیان داشت: در جلسات اعضای شورای معاونان یکی از حوزه‌هایی که معمولاً مورد تمجید وزرای آموزش و پرورش قرار گرفته، همین مرکز سنجش بوده است.

پاشایی اذعان داشت: در حال حاضر نوع نگاه مردم، مسوولان به حوزه سنجش وزارت آموزش و پرورش یک نگاه بسیار مثبتی است که امیدواریم بیش از این در راستای ارتقای سنجش موفق و موید شوند.