تربیت بدنی محور پویایی مدارس است و تحول آن با نگاه علمی سرگروه‌ها رقم می‌خورد
تربیت بدنی محور پویایی مدارس است و تحول آن با نگاه علمی سرگروه‌ها رقم می‌خورد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دوره توانمندسازی سرگروه‌های آموزشی درس تربیت بدنی با اشاره به اینکه تربیت بدنی تنها یک درس نیست، بلکه ستون سلامت، نشاط و یادگیری در مدارس است گفت : تربیت بدنی محور پویایی مدارس است و تحول آن با نگاه علمی سرگروه‌ها رقم می‌خورد.

به گزارش تایسیز نیوز ،به نقل  از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی در دوره توانمندسازی سرگروه‌های آموزشی درس تربیت بدنی نواحی و مناطق آذربایجان شرقی که صبح روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه در منزل باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های مستمر راهبران و سرگروه‌های آموزشی گفت: فعالیت این گروه‌ها نقشی تعیین‌کننده در کیفیت‌بخشی به برنامه‌های تربیت بدنی مدارس دارد و چنین جلساتی باید زمینه‌ای برای ارتقای روش‌های علمی و تخصصی باشد.

وی تربیت بدنی را محور پویایی مدارس توصیف کرد و افزود: مدرسه بدون فعالیت بدنی، مدرسه‌ای نیمه‌جان است و برای رسیدن به مدرسه شاد و اثرگذار، معلمان تربیت بدنی پیش‌قراولان اصلی هستند و این موضوع، مسئولیت سرگروه‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسیر تحول در درس تربیت بدنی با نگاه علمی، برنامه‌ریزی دقیق و هدایت تخصصی سرگروه‌های آموزشی ترسیم می‌شود گفت : این مهم زمانی محقق خواهد شد که سرگروه‌ها با رویکرد خلاقانه فعالیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش تأکید کرد درس تربیت بدنی تنها یک ساعت آموزشی نیست و اهداف مهم‌تری را دنبال می‌کند که با سلامت جسم و جان دانش‌آموزان در ارتباط مستقیم است.

وی از سرگروه‌ها خواست نظارت‌های خود را مبتنی بر یافته‌های جدید علمی انجام دهند و در کنار توانمندسازی دبیران، نگاه حمایتی ویژه‌ای به معلمان تازه‌وارد داشته باشند تا مسیر حرفه‌ای آنان به‌درستی شکل بگیرد.

صادقی خلاقیت را از الزامات تدریس امروز دانست و اعلام کرد خلاقیت به تجهیزات خاص یا امکانات گسترده محدود نیست و اگر معلم نگاه فرصت‌محور داشته باشد هر فضای کوچک در مدرسه می‌تواند به محیط یادگیری تبدیل شود.

وی توجه به نیازهای دانش‌آموزان، ایجاد لحظات نشاط‌آور، تنوع‌بخشی به صبحگاه مدارس و استفاده از فناوری‌های آموزشی را از ضرورت‌های برنامه های مدارس عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش از سرگروه‌ها خواست بازدیدهای خود را تخصصی‌تر و اثربخش‌تر انجام دهند و به ارائه الگوهای نو، خلاقانه و مبتنی بر روش‌های علمی در مدارس بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت مسابقات ورزشی، تأکید کرد مسابقات درون‌مدرسه‌ای نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید در قالب‌های جدید پیگیری شود تا مشارکت و بهره‌وری بیشتری به همراه داشته باشد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام دولت چهاردهم و شخص رئیس‌جمهوری به حوزه آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت بعد از آغاز به کار دولت چهاردهم، در آذربایجان شرقی، ۱۸۷ پروژه ورزشی در سطح استان شروع شده که بخش عمده آن به بهره‌برداری رسیده است.

صادقی این اقدامات را نشانه توجه دولت به توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی دانست.

وی خطاب به سرگروه‌ها خواستار تقویت مهارت‌های حرفه‌ای دبیران، برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد محیط‌های جذاب ورزشی حتی با امکانات محدود، برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان و توجه جدی به نگهداری فضاها و تجهیزات ورزشی شد.

صادقی در پایان تأکید کرد اگر کلاس‌های تربیت بدنی پویا، خلاق و مبتکر باشند، دانش‌آموزانی شاد، فعال، اجتماعی و توانمند تربیت خواهند شد؛ ترکیبی که آینده‌ای سالم‌تر برای جامعه و افقی روشن‌تر برای میهن اسلامی رقم می‌زند.

  • منبع خبر : اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی