سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال در عرصه فرهنگ و هنر سوق می‌یابد
سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال در عرصه فرهنگ و هنر سوق می‌یابد

به گزارش تایسیز اذربایجان ، محمد محمدپور عصر امروز در هجدهمین جشنواره سراسری «شعر غدیر» که در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر در مدار توجه دولت قرار داد چراکه دولت فرهنگ را مدار توسعه می‌داند، اظهار داشت: همه پیشرفت‌های جامعه، به فرهنگ و اهالی فرهنگ آن جامعه بستگی دارد […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، محمد محمدپور عصر امروز در هجدهمین جشنواره سراسری «شعر غدیر» که در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر در مدار توجه دولت قرار داد چراکه دولت فرهنگ را مدار توسعه می‌داند، اظهار داشت: همه پیشرفت‌های جامعه، به فرهنگ و اهالی فرهنگ آن جامعه بستگی دارد و بدون فرهنگ نمی‌توانیم مسیر تعالی را طی کنیم.

وی با بیان اینکه در برابر هجمه‌های استکبار جهانی برای مصون سازی جامعه ناچار به توجه جدی به فرهنگ هستیم افزود: دشمنان بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، به هر خدعه و حیله دست می‌زنند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را بکاهند چراکه اتفاقات و هجمه‌ها علیه ایران، بی‌هدف نبوده و برای زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اگر دشمن در اقتصاد، صنعت و تجارت ما را تحریم کند، در حوزه فرهنگ و هنر نمی‌تواند ایران را تحریم کند، ابراز داشت: فرهنگ و هنر ما با اتکا به تاریخ با عظمت ایران، مورد توجه جهانیان بوده و هیچ دولت و حکومتی نمی‌تواند ایران را تحریم کرده و مانع نشر تمدن بزرگ ایران در جهان شود.

وی ادامه داد: اگر بناست روی پای خود، مردانه در برابر جهان بایستیم و زانو نزنیم تا عزت و اقتدارمان حفظ شود، این امر از رهگذر فرهنگ عبور می‌کند و از طریق آن می‌توانیم به مصونیت در برابر هجمه‌ها برسیم.

محمدپور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر شاهد اتفاقات خوبی بودیم، اضافه کرد: امروزه اصحاب فرهنگ و هنر به واسطه سیاست‌های دولت احساس می‌کنند که خودشان صاحب این عرصه هستند، بنابراین در چند سال گذشته جهش‌های بی‌نظیری در فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است و در همه شاخص‌های فرهنگی و هنری شاهد ارتقا بودیم.

وی با اشاره به اینکه در تولیدات عرصه فرهنگ و هنر، به نقاط اطمینان بخشی رسیدیم و می‌توانیم به آینده فرهنگ کشور امیدوار باشیم تصریح کرد: مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه بوده و با مشکلات فراوانی مواجه هستند ولی با اتکا به اصحاب فرهنگ و هنر، به عنوان طلایه داران نشاط اجتماعی، قدم‌های رو به آینده را محکم طی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه، با یادآوری اینکه بیش از ۳۵۰ نشریه و رسانه مکتوب در استان داریم که همه آنها در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه و به واسطه آنها این تریبون در اختیار مردم بوده است خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب تریبونی در اختیار مردم قرار نداشت ولی امروز با این رشد بسیار چشمگیر مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب انتشار مطالبی با گویش ترکی در هیچ نقطه از کشور رایج نبود افزود: حتی یک سطر در مطبوعات مطالب ترکی منتشر نمی‌شد ولی امروز بسیاری از رسانه‌ها مطالب خود را به زبان ترکی و بومی منتشر می‌کنند.

محمدپور ابراز داشت: در حوزه کتاب در ۶ سال اخیر به دو برابر رقم قبل از آن رسیده‌ایم که این دستاورد نه این دولت، بلکه نظام اسلامی است که علی رغم همه فشارها در ۴۰ سال اخیر قدم‌های برجسته ای برداشته است.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در بناب، افزود: به واسطه جشنواره‌ها می‌خواهیم در عرصه فرهنگ و هنر حرکت ایجاد کنیم و باید باور کنیم این عرصه، عرصه تولید و اشتغال است. مردم باور کرده‌اند و سرمایه مردم به سمت فرهنگ و هنر سوق می‌یابد که این نوید بخش برای آینده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در پایان با اشاره به اینکه ۶۰۰ اثر شعری در این دوره از جشنواره از ۲۷ استان به بناب ارسال شده است گفت: تلاش می‌کنیم با تولید آثار هنری در حوزه شعر و داستان، غدیر در اذهان تاریخ ماندگارتر شود.