به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایسنا، جعفر بذری، با اشاره به ضرورت برونسپاری خدمات ارائه شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حمایت و همراهی بخش خصوصی، اظهار کرد: ما در سرعین هتل ۵ ستاره نداریم اما هتل لاله، ارشاد، رویال، رضوان و بوستان جزو هتلهای چهار ستاره محسوب میشود ولی […]
به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایسنا، جعفر بذری، با اشاره به ضرورت برونسپاری خدمات ارائه شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حمایت و همراهی بخش خصوصی، اظهار کرد: ما در سرعین هتل ۵ ستاره نداریم اما هتل لاله، ارشاد، رویال، رضوان و بوستان جزو هتلهای چهار ستاره محسوب میشود ولی آمادگی داریم در صورت مشارکت سرمایهگذاران نسبت به احداث هتل پنج ستاره اقدام کنیم.
وی ضرورت حضور گردشگران خارجی و بینالمللی را احداث هتلهای مجهز و تحول در بخش ساخت و سازهای مراکز اقامتی و پذیرایی توصیف کرد و افزود: با توجه ببه اینکه شهرستان سرعین جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است و سالانه ۷ میلیون گردشگر را پذیرش میکند ضرورت دارد در این شهر در کنار احداث هتل پنج ستاره یک سالن همایش بینالمللی به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر احداث شود به طوری که به دلیل نبود این امکانات ما نتوانستیم امسال میزبان نشست تورلیدرهای بینالمللی باشیم.
بازرس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه در سرعین شورا و شهرداری حاضر هستند در قبال احداث هتل ۵ ستاره پروانه ساختمانی رایگان به سرمایهگذار اعطا کنند، اظهار کرد: در سالهای اخیر تلاش شده است تا با ارتقای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه این مجموعه بیش از این مورد حمایت دولتی قرار گیرد چرا که در صورت تبدیل این مجموعه به وزارتخانه قطعا تحول جدی را در صنعت گردشگری و حمایت از سرمایهگذاران شاهد خواهیم بود.
مسکن مهر نامهربانی علیه هتلداران
مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل با انتقاد از تبدیل برخی واحدهای مسکن مهر به مرکز غیررسمی اقامت گردشگران و مسافران بیان کرد: متاسفانه در اردبیل و سرعین برخی از مساکن مهر فاقد متقاضی از سوی عدهای فرصتطلب تبدیل به مراکز اقامتی غیررسمی شده در حالی که مسئولان امر باید جلوی این کار را بگیرند.
بذری گفت: ما نسبت به ساماندهی خانه مسافر اقدام کردیم اما صاحبان مساکن مهر با بیمهری علیه هتلداران سعی میکنند بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر خالی را به محل اقامت مسافران و گردشگران تبدیل کنند که این خود یک رقابت ناسالمی را به وجود آورده است.
وی در پایان با بیان اینکه صاحبان صنعت گردشگری نتوانستند از تسهیلات ارزان قیمت و مناسب بهرهمند شوند در حالی که فعالان این عرصه انتظار دارند در تجهیز، نوسازی و استانداردسازی هتلها و مراکز اقامتی خود از تسهیلات مناسب بهرهمند شوند.