پوتین توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری ایران و اوراسیا را تایید کرد
پوتین توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری ایران و اوراسیا را تایید کرد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری روسیه قانون فدرال «تصویب توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو آن از یک طرف و جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر» را امضا کرد. در گزارش یادآوری شده است: این […]

به گزارش تایسیز اذربایجان

به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری روسیه قانون فدرال «تصویب توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو آن از یک طرف و جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر» را امضا کرد.

در گزارش یادآوری شده است: این قانون فدرال روز ۱۵ ماه نوامبر (۲۴ آبان) در مجلس دومای روسیه و روز ۲۳ ماه نوامبر (دوم آذر) در شورای فدراسیون تایید شده بود.

این سند برای تسهیل تجارت کالا میان طرف های توافقنامه و ایجاد پایه و اساس برای تاسیس محدوده آزاد تجاری و نیز حمایت از همکاری های اقتصادی و بازرگانی بین آنها هدف گیری شده است.

گفتنی است ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا موافقتنامه موقت ایجاد محدوده آزاد تجاری را روز ۲۷ اردیبهشت ماه در آستانه پایتخت قزاقستان امضا کردند.

«تیگران سرکیسیان» رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: در توافقنامه با ایران، فهرست کالاهایی که تعرفه های تجاری متقابل کاهش می یابد، قید شده است.

وی افزود: حجم تجارت میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲٫۷ میلیارد دلار رسیده است.

سرکیسیان ادامه داد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می توانند پس از سه سال، قرارداد دایمی منطقه آزاد تجاری امضا کنند.