احداث “مرکز اطلاع رسانی گردشگری” شهرستان هریس
احداث “مرکز اطلاع رسانی گردشگری” شهرستان هریس

“گردشگری” به عنوان یک صنعت پاک نقشی محوری در شکوفایی اقتصادی داشته و توسعه آن علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، نشاط اجتماعی و سالم سازی فضای جامعه را در پی دارد. آذربایجان شرقی با توجه به تنوع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی و برخورداری از جاذبه های گردشگری متعدد که در راس آن ها منطقه ارسباران قرار […]

“گردشگری” به عنوان یک صنعت پاک نقشی محوری در شکوفایی اقتصادی داشته و توسعه آن علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، نشاط اجتماعی و سالم سازی فضای جامعه را در پی دارد.

آذربایجان شرقی با توجه به تنوع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی و برخورداری از جاذبه های گردشگری متعدد که در راس آن ها منطقه ارسباران قرار دارد همواره مورد توجه گردشگر داخلی و خارجی بوده و زمینه ساز تحولات عظیم اقتصادی در این منطقه از کشور شده است.

در این میان شهرستان “هریس” از یک سو با واقع شدن در فاصله ۶۰ کیلومتری شرق تبریز و از سوی دیگر با بهره مندی از برند جهانی فرش، جاذبه های طبیعی در زمره شهرستان های دارای ظرفیت بالای گردشگری قرار گرفته است.

“مرتضی آبدار” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه تامین زیرساخت های توسعه گردشگری استان به طور مستمر در حال پیگیری است، به احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری در شهرستان “هریس” اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان هریس در یکی از مسیرهای شاخص گردشگری استان قرار دارد و معرفی و اطلاع رسانی دقیق جاذبه های گردشگری این شهرستان امری ضروری است، به همین منظور پروژه ساختمان مرکز اطلاع رسانی شهرستان به مرحله اجرایی رسید.

آبدار ادامه داد: این مرکز بصورت ساختمانی دو طبقه با مساحت ۱۱۰ متری در سه بخش مرکز اطلاع رسانی گردشگری، بخش اداری نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان و نمایشگاه صنایع دستی به فعالیت خواهد پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: تاکنون سازه فلزی کل ساختمان که شامل دو طبقه با مساحت کلی ٢٢٠ متر مربع می باشد احداث شده و کلیه ستون ها، تیرریزی و اتصالات بادبند ها اجرا و رنگ آمیزی ضد زنگ کلیه سازه فولادی به اتمام رسیده است.

آبدار با بیان اینکه میزان اعتبار هزینه شده این پروژه تاکنون ١٣٠٠ میلیون ریال بوده است، به مراحل آتی اجرای پروژه مرکز اطلاع رسانی هریس اشاره کرد و گفت: در مراحل بعدی اجرای این پروژه، سفت کاری تا نازک کاری و تکمیل کل ساختمان، نصب درب و پنجره ها، کف پوش ها و اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی و نیز اجرای کاشی کاری داخلی با احتساب اعتبار بالغ بر ۳٥٠٠ میلیون ریال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/