منبع امنیتی عراقی: آمریکا برای انتقال سفارت‌ها به «عین الاسد» برنامه‌ریزی می‌کند
منبع امنیتی عراقی: آمریکا برای انتقال سفارت‌ها به «عین الاسد» برنامه‌ریزی می‌کند

منبع امنیتی عراقی: آمریکا برای انتقال سفارت‌ها به «عین الاسد» برنامه‌ریزی می‌کند یک منبع امنیتی در استان الانبار (غرب عراق) می‌گوید آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تشویق کشور‌ها به انتقال سفارتشان به پایگاه «عین الاسد» است.     منبع امنیتی عراقی: آمریکا برای انتقال سفارت‌ها به «عین الاسد» برنامه‌ریزی می‌کند به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، […]

یک منبع امنیتی در استان الانبار (غرب عراق) می‌گوید آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تشویق کشور‌ها به انتقال سفارتشان به پایگاه «عین الاسد» است.
 
 

منبع امنیتی عراقی: آمریکا برای انتقال سفارت‌ها به «عین الاسد» برنامه‌ریزی می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی در استان الانبار (غرب عراق)، امروز (جمعه)، گفت که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تشویق کشور‌ها است تا سفارت خود را به پایگاه «عین الاسد» در شمال بغداد منتقل کنند.

پایگاه عین‌الأسد که بزرگترین مقر نیرو‌های آمریکایی در عراق است، بامداد ۱۸ دی ماه هدف عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این عملیات موشکی بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی و یارانش بود. در حالی که دولت آمریکا در ابتدا ادعا کرد در این حمله به هیچ نیروی آمریکایی آسیب نرسیده، اما واشنگتن در روز‌های اخیر به صدمه دیدن بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهایش در این حمله اذعان کرده است.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» در این خصوص گفت: «نیرو‌های آمریکایی برنامه‌ای را آغاز کرده‌اند که هدف آن تشویق کشور‌ها خارجی به انتقال سفارتشان از بغداد به پایگاه هوایی عین الاسد به شهر هیت غرب الانبار است».

پیشتر، یک منبع امنیتی عراقی گفت که آمریکا درصدد ساخت یک فرودگاه در نزدیکی پایگاه عین الاسد در استان الانبار است و مقدمات کار را نیز آغاز کرده است.