دکتر رحمانی: ظرفیت تولید روزانه ماسک بهداشتی در کشور به ۶ میلیون عدد رسید
دکتر رحمانی: ظرفیت تولید روزانه ماسک بهداشتی در کشور به ۶ میلیون عدد رسید

دکتر رحمانی: ظرفیت تولید روزانه ماسک بهداشتی در کشور به ۶ میلیون عدد رسید   وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : تا قبل از شیوع بیماری کرونا ظرفیت تولید روزانه ماسک در کشور ۲۰۰ هزار عدد بود که امروز به همت همه تلاشکران عرصه تولید و سازندگی این ظرفیت به ۶ میلیون عدد در […]

دکتر رحمانی: ظرفیت تولید روزانه ماسک بهداشتی در کشور به ۶ میلیون عدد رسید

 
دکتر رحمانی: ظرفیت تولید روزانه ماسک بهداشتی در کشور به 6 میلیون عدد رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : تا قبل از شیوع بیماری کرونا ظرفیت تولید روزانه ماسک در کشور ۲۰۰ هزار عدد بود که امروز به همت همه تلاشکران عرصه تولید و سازندگی این ظرفیت به ۶ میلیون عدد در روز رسیده است .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی رضا رحمانی در اولین برنامه کاری سفر یکروزه خود به تبریز، با حضور در سالن ورزشی قطران این شهر، از نزدیک شاهد تلاش خستگی ناپذیر بانوان جهادگر در کمیته بانوان موکب سیدالشهدای استان بود .

وی در این بازدید با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها توانمندی خود را بصورت تمام و کمال به رخ کشیده، افزود : ترویج فرهنگ ایثار و سازندگی یکی از مهمترین دلایل شکست نقشه دشمنان بود .

وی ادامه داد : پس از شیوع بیماری کرونا، بدخواهان نظام سعی در القا کمبود کالاهای اساسی و بهداشتی در کشور داشتند که با همراهی آحاد جامعه شاهد شکست این نقشه شوم بودیم .

رحمانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در حال حاضر بستر مناسب برای صادرات کالاهای بهداشتی از جمله ماسک در کشور فراهم شده اظهار داشت : تا قبل از شیوع این بیماری ظرفیت تولید کشور ۲۰۰ هزار عدد در روز بود که در حال حاضر این رقم به ۶ میلیون عدد رسیده است .

وی اضافه کرد : غیر از واحدهای صنعتی که خطوط تولید خود را به تولید محلولهای بهداشتی تغییر داده اند ؛ ۴۰ واحد صنعتی تخصصی کشور در حال تولید انواع این محلولها هستند .

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی و بهداشتی وجود ندارد و آمادگی لازم در صنایع کشور برای صادرات کالاهای بهداشتی به کشور های همسایه و دیگر نقاط جهان وجود دارد .