درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با مراکز جعل مدرک دانشگاهی
درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با مراکز جعل مدرک دانشگاهی

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با مراکز جعل مدرک دانشگاهی دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با اشاره به رواج موسسات و صفحات مجازی جعل مدارک دانشگاهی، گفت: از قوه قضاییه درخواست می کنم مراکز جعل علنی مدرک دانشگاهی را شناسایی و پلمب کند. به گزارش ایسنا؛ دکتر فریدون جعفری با انتشار یادداشتی […]

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با مراکز جعل مدرک دانشگاهی

درخواست از قوه قضاییه برای برخورد با مراکز جعل مدرک دانشگاهیدستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با اشاره به رواج موسسات و صفحات مجازی جعل مدارک دانشگاهی، گفت: از قوه قضاییه درخواست می کنم مراکز جعل علنی مدرک دانشگاهی را شناسایی و پلمب کند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر فریدون جعفری با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتقاد از زیاد شدن صفحات صدور مدرک جعلی در فضای مجازی گفت: جالب این است وقتی بحث جعل علنی مدارک دانشگاهی و تحصیلی مطرح می شود برخی اصل ماجرا را انکار می کنند در حالی که با جستجوی ساده کلمه مدرک می توانیم صفحات متعدد در زمینه صدور این مدارک را در فضای مجازی مشاهده کنیم که در آن آدرس، نشانی و اکانت مراکز و موسسات بعضا غیرقانونی و کلاهبردار دیده می شود.

وی همچنین تاکید کرد: صفحات مجازی و موسسات جعل مدارک دانشگاهی و تحصیلی، غیر از مراکزی هستند که به طور روزانه برای ما پیام های تبلیغاتی در زمینه توانایی در ارائه مدارک تحصیلی ارسال می کنند.

دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با طرح این سوال که آیا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعی از پیامک های مراکز متخلف فوق ندارد و یا قوه قضاییه نمی تواند مراکز فوق را شناسایی و در نهایت این موسسات را پلمپ و با متخلفان برخورد قانونی کند، خاطر نشان کرد: برخورد و مقابله با فساد در هر نوع آن به اراده و جدیت و قاطعیت لازم نیاز دارد چرا که تسامح سبب تجری مسببان این موضوع خواهد شد.