سخنی با شهردار کلانشهر تبریز
سخنی با شهردار کلانشهر تبریز

سخنی با شهردار کلانشهر تبریز فرزاد ملازاده ۱- شهردار تبریز با وجود تنها دو ماه از شروع به کار در بلدیه ، پاسخگوی سئوالات اعضای شورای شهر شد و برخی رسانه ها از کلید خوردن طرح استیضاح عباس رنجبر خبر دادند هرچند ریاست شورا در جلسه فوق العاده اعلام کرد خبری از استیضاح نیست . […]

سخنی با شهردار کلانشهر تبریز

فرزاد ملازاده

۱- شهردار تبریز با وجود تنها دو ماه از شروع به کار در بلدیه ، پاسخگوی سئوالات اعضای شورای شهر شد و برخی رسانه ها از کلید خوردن طرح استیضاح عباس رنجبر خبر دادند هرچند ریاست شورا در جلسه فوق العاده اعلام کرد خبری از استیضاح نیست . اینکه طرح سئوال آنهم نه از سوی یک نفر بلکه ۴ عضو شورای شهر خبری جذاب برای رسانه های محلی شد علتش بر می گردد به مماشات شورای چهارم و پنجم با صادق نجفی و شهین باهر شهرداران وقت تبریز و عدم طرح سئوال از آنها ! در ۸ سال گذشته دو دوره شورای شهر وقتی از شهرداران وقت طرح سئوال نکرده و ریش سفیدگونه بین این دو نهاد تعامل بوده طبیعی است طرح سئوال سوژه ای جذاب برای رسانه های محلی تبریز باشد .

۲- جناب شهردار نیک می داند حضورش در بلدیه را مدیون شورای شهر است و برای محقق شدن برنامه هایش نیازمند تعامل با نمایندگان مردم می باشد .به نظر می رسد در ذهن ایشان همفکری و مشاوره شورائیان معادل سهم خواهی نقش بسته و بدین سبب تاکنون چندبار در مصاحبه و اظهار نظرشان اعلام داشته اند به کسی امتیاز نمی دهد . توصیه می شود آقای شهردار به روش تعامل دولت و مجلس توجه داشته باشد . آیا همه وزارا را شخص رئیس جمهور به مجلس معرفی می کند ؟ فطع یقین چنین تصوری غلط است و اصولا بدون همفکری و اخذ نظر مجلس و از سویی رایزنی با نمایندگان وزرا نمی توانند رای اعتماد بگیرند . حال اگر جناب شهردار قبل از انتصابات ، نظر و دیدگاه نمایندگان مردم در پارلمان محلی را می خواست آیا این سیاست تعامل معنی می شد یا امتیاز دهی به شورا ؟ جوابش مشخص است .

۳- در شأن شهری همچون تبریز نیست شهردارش پس از دوماه شروع به کار مورد سئوال ۴ عضو شورای شهر قرارگیرد . تبریز شهری است با قابلیت های بازرگانی ، تجاری ، اقتصادی ، صنعتی و گردشگری و شهردار چنین شهر مهمی باید در فضایی توام با آرامش مدیریت کند و صدالبته که خود آقای رنجبر نقش مهمی در خلق چنین آرامشی دارد .

۴- ختم کلام اینکه به همان حد و اندازه که حامیان شهردار در موفقیت و ابقای ایشان می توانند نقش ایفا کنند مخالفینی همچون یاسین بجانی، روح الله دهقان نژاد، حجج الاسلام برگی و زعفرانچیلر، دکتر بابایی اقدم ، پهلوان هادی و دکتر دبیری می توانند کمک حال شهر باشند . برای شهردار هر شهری همراهی رییس شورای شهر اهمیت دارد و با توجه به شخصیت و نفوذ جناب آقای برگی که از روحانیون بانفوذ استان محسوب می‌شود بدون تعامل با ایشان به عنوان رئیس شورا که در جلسه پرسش و پاسخ شهردار جلوی طرح استیضاح را گرفت نباید انتظار شق القمر در آینده داشت .