خطیب‌زاده: تمرکز ما در وین بر رفع تحریم‌هاست
خطیب‌زاده: تمرکز ما در وین بر رفع تحریم‌هاست

🔴 خطیب‌زاده: تمرکز ما در وین بر رفع تحریم‌هاست 🔹مواضع فرانسه: بهتر است همه متمرکز شویم گفت‌وگوهای وین جدی باشد. تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه فراسرزمینی و غیرقانونی است که بر ضد ایران اعمال شده است.🔹اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: آنچه در وین انجام می‌شود، تمرکز بر رفع تحریم‌ها علیه ایران است. اگر […]

🔴 خطیب‌زاده: تمرکز ما در وین بر رفع تحریم‌هاست

🔹مواضع فرانسه: بهتر است همه متمرکز شویم گفت‌وگوهای وین جدی باشد. تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه فراسرزمینی و غیرقانونی است که بر ضد ایران اعمال شده است.🔹اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: آنچه در وین انجام می‌شود، تمرکز بر رفع تحریم‌ها علیه ایران است. اگر کشورهای حوزه خلیج فارس فکر می‌کنند گفت‌وگویی متفاوت داریم، باید این موضع را بشنوند. درباره وین و منطقه دستورکار ما روشن است.🔹سفر معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به تهران: سفرِ قابل‌توجه و سازنده‌ بود. پروژه‌های زیادی بحث شد و روابط ان‌شاءالله بعد از تنش ناخواسته و غیرلازم رسانه‌ای که با درایت دو طرف از آن عبور کردیم، وارد فاز جدید شود. خبرهای خوب دیگری درباره روابط دو کشور در راه است و جمهوری آذربایجان این سفر را مبنایی برای عملیاتی‌کردن برخی پروژه‌ها تعریف کرده بود.

🔴 خطیب‌زاده: با اراده جدی برای رفع تحریم‌ها و با یک تیم کامل عازم وین می‌شویم🔹سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره مباحث مطرح‌شده در رسانه‌ها درباره توافق موقت بین ایران و ۱+۴ گفت:درباره اظهارات مبهم و گمانه‌زنی رسانه‌های موضع نمی‌گیرم.🔹ایران با اراده جدی برای رفع تحریم‌ها و با یک تیم کامل عازم وین خواهد شد. امیدواریم طرف‌های مقابل به جای شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای با اراده جدی و نیت خوب به وین بیایند. اگر این اراده جدی را نداشته باشند و بخواهند با نیت‌های غیرسازنده همراه کنند، قطعاً ایران پاسخ متناسب خواهد داد.🔹خطیب‌زاده در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره اظهارات مقام آمریکایی مبنی بر این‌که در صورت شکست دیپلماسی، برای دیگر گزینه‌ها آماده‌ایم، گفت: ما همه گزینه‌هایی که آن‌ها داشتند در افغانستان دیدیم و نتیجه‌اش را دیدند. فکر نمی‌کنم وقتی این جملات را می‌گویند به آنچه می‌گویند باور داشته باشند.

🔴 خطیب‌زاده: دولت کنونی آمریکا سیاست ترامپ را ادامه می‌دهد🔹سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکا مبنی بر این‌که ایران به نقطه غیرقابل بازگشت در برجام برمی‌گردد، گفت: ترامپ رفته ولی انگار کارخانه جعلیات و اخبار جعلی آمریکا تعطیل نشده است.🔹این‌که جمع نمایشی راه بیندازند و فکر کنند براساس آن بتوانند روایت جعلی را به جامعه جهانی غالب کنند و با نزدیک‌شدن به گفت‌وگوهای وین جو روانی ایجاد کنند هیچ کمکی به آنها نخواهد کرد. 🔹جهان فراموش نکرده که این آمریکا بود که از برجام خارج شد و این دولت کنونی آمریکاست که سیاست ترامپ را ادامه می‌دهد. همزمان که پیغام برای ما می‌فرستد، تحریم‌ها را اعمال می‌کند. آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد و این تنها راهی است که بتواند به توافق برسد. 🔹برجام اگر منافع اقتصادی و عادی‌سازی تجارت ایران را نداشته باشد، طرف مقابل بداند این پنجره تا ابد برای آن باز نخواهد ماند؛ کما اینکه قانون مجلس نیز که برای دولت الزام آور است، همین را می‌گوید.

🔴 خطیب‌زاده: سفیر آلمان به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد🔹سخنگوی وزارت خارجه ایران: تعرض به سرکنسولگری ایران در هامبورگ را محکوم کردیم و سفیر آلمان به وزارت خارجه فراخوانده شد. این موضوع با کمک دولت آلمان در حال پیگیری است.🔹هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان به‌عنوان مسئول وضعیت مردم، موظف است تمام تلاش خود را بکند که امنیت، صلح و ثبات و تأمین نیازهای اولیه مردم اتفاق بیفتد. افغانستانی صلح و ثبات خواهد داشت که در آن دولتی باشد که در آن قومیت‌های متنوع و تکثر بالای جمعیت آن را در نظر بگیرد.🔹(درباره سفر هیأت اماراتی به تهران) روابط تجاری و اقتصادی ایران و امارات به سطح قابل‌توجه و بی‌سابقه‌ای در چند ماه اخیر رسیده است. طبیعی است این روابط خوب اقتصادی، تجاری، سیاسی و دیپلماتیک، رفت‌و آمدهای دیپلماتیک را هم لازم و ضروری می‌کند و این‌ها در دست انجام و طراحی است.