آب آشامیدنی ۸۸ روستای ورزقان پایدار می شود
آب آشامیدنی ۸۸ روستای ورزقان پایدار می شود

با افتتاح مجتمع آبرسانی ستارخان آب آشامیدنی ۸۸ روستای ورزقان پایدار می شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری کامل از طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز۲) ورزقان، ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد. به گزارش تایسیزنیوز، محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب […]

با افتتاح مجتمع آبرسانی ستارخان

آب آشامیدنی ۸۸ روستای ورزقان پایدار می شود

آب آشامیدنی ۸۸ روستای ورزقان پایدار می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری کامل از طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز۲) ورزقان، ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش تایسیزنیوز، محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: طرح آبرسانی مجتمع ستارخان (فاز ۲) ورزقان اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری کامل از این طرح ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۶۵ کیلومتر و ۳۴ باب مخزن با ظرفیت ۵۹۰۰ مترمکعب و ۸ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۱ لیتر بر ثانیه می‌باشد.

وی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و برای تأمین آب شرب ۲۵ سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.

خانی ادامه داد: کارهای ساختمانی این تصفیه خانه ظرف یک ماه به اتمام می‌رسد و تجهیزات الکترو مکانیکال آن که بیشتر تولید داخلی است در صورت تأمین اعتبار هشت تا ۹ آینده خریداری و نصب می‌شود.

وی هزینه صرف شده برای این طرح آبرسانی را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۶۹ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است.

خانی ادامه داد: منبع اصلی تأمین آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای است، که برای آب شرب شهرها و روستاهای اطراف مجتمع مس سونگون ۱۰۰ لیتر بر ثانیه با دستور وزارت نیرو تخصیص یافته است.