آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

♨️آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ◀️ بایدن درباره تلاش ایران و روسیه برای تاثیرگذاشتن بر انتخابات آمریکا گفت: هر کشوری که در انتخابات آمریکا مداخله کند، بهایش را خواهد پرداخت، مداخله در حاکمیت ایالات متحده آمریکا بها دارد. چرا ترامپ به پوتین هیچ چیزی دراین باره نگفته، نمی‌دانم به ایرانی‌ها چیزی گفته یا […]

♨️آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

◀️ بایدن درباره تلاش ایران و روسیه برای تاثیرگذاشتن بر انتخابات آمریکا گفت: هر کشوری که در انتخابات آمریکا مداخله کند، بهایش را خواهد پرداخت، مداخله در حاکمیت ایالات متحده آمریکا بها دارد. چرا ترامپ به پوتین هیچ چیزی دراین باره نگفته، نمی‌دانم به ایرانی‌ها چیزی گفته یا نه. در ارتباط با همه چیزهایی که درباره روسیه اتفاق افتاد، چرا این رییس جمهوری نمی‌خواهد با پوتین برخورد کند، نمی‌دانم چرا کاری نمی‌کند.

◀️ ترامپ پاسخ داد: بایدن سه و نیم میلیون دلار از روسیه گرفت، یک بار توضیح دهید، من از پولی از روسیه نگرفته و نمی‌گیرم.

◀️ رییس‌جمهوری آمریکا گفت: هیچ کس مثل من با روسیه سخت برخورد نکرده است. بایدن داشت ملحفه و بالشت می‌فروخت من با تانک مقابله می‌کردم.

◀️ بایدن در مورد وضعیت مالی خود گفت: من یک سنت و یک پنی از هیچ منبع خارجی در کل زندگی نگرفتم، من ۲۲ سال سابقه مالیاتی را منتشر کردم، ایشان یک سال را هم منتشر نکرد، چین و روسیه به تو خیلی پول می‌دهند.

◀️ ترامپ گفت: من طی سالهای اخیر دهها میلیون دلار مالیات داده‌ام، همه‌اش از ۷۵۰ دلار می‌گویند، چین به من پول نمی‌دهد، شما پول می‌گیرید. شما هستید از اوکراین پول می‌گیرید. با من بدرفتاری شده، در سازمان مالیات آمریکا به صورت غیر منصفانه با من بدرفتاری می‌کنند. همه کارها انجام شده به زودی همه اسناد مالیاتی‌ام را منتشر می‌‌کنم.

◀️ بایدن گفت: چهار سال است که می‌گویی می‌خواهم منتشر کنم، منتشر کن.

◀️ رییس‌جمهوری آمریکا گفت: به مدت سه سال دنبالم می‌آمدند، ۴۸ میلیون دلار خرج کردند تا مدارکم را نگاه کنند و اسنادی مبنی بر تبانی پیدا نکردند، برادر تو در ایران پول کسب کرد.

◀️ بایدن گفت: هیچ مساله غیر اخلاقی درباره کار پسرم در اوکراین و چین وجود ندارد. زمانی که ترامپ استیضاح می‌شد، شاهدان گفتند من کارم را خارج از قاعده انجام ندادم، ترامپ می‌خواست به دولت اوکراین رشوه دهد تا علیه من چیزی بگوید، پسر من در چین پولی درنیاورده، این ترامپ است که در آنجا به پول رسیده است.

◀️ ترامپ گفت: من حساب‌های بانکی زیادی دارمت فهرست آنها موجود است. حساب بانکی من در چین در فهرست موجود است که در سال ۲۰۱۵ بسته شد. من دوست داشتم معاملاتی در چین کنم، اما منصرف شدم. برخلاف بایدن که در آن زمان معاون رییس جمهور بود.

◀️ بایدن گفت: حقیقت ندارد. من چین را مجبور می‌کنم براساس مقررات بین المللی رفتار کند، در واقع باید کاری کرد که اوباشی که در کره شمالی هستند و رییس جمهوری چین و روسیه تسلیم شوند. باید از هم پیمانان خود حمایت کنیم.

◀️ او افزود: دلیل دارد که ترامپ دارد در حال حاضر از این مساله صحبت می‌کند. مساله خانواده ترامپ و بایدن نیست، مساله خانواده‌های طبقه متوسط است. او نیاز ندارد قسط بدهد تا بچه‌اش به مدرسه برود. این آخرین چیزی است که ترامپ می‌خواهد راجع به آن صحبت کند.

◀️ ترامپ درباره مواضع دولتش در مورد کره شمالی گفت: وقتی با اوباما در کاخ سفید صحبت کردم ، گفت بزرگترین معضل کره شمالی است. من با رهبر کره شمالی رابطه خوبی داریم و جنگی در کار نیست، آدم متفاوتی است.

◀️ بایدن درباره موضع خود در مورد کره شمالی گفت: ما برای آنها روشن می‌کنیم، همانطور که برای چین این کار را کردیم. ترامپ چکار کرد؟ به کره شمالی مشروعیت داد. به یک اوباش گفت دوست خوب من. اما من تنها به این شرط چنین حرفی میزنم که توانایی هسته‌ای کره شمالی کاهش یابد. دلیل داشت در زمان اوباما با کره شمالی ملاقات نمی‌کردیم.

◀️ ترامپ در واکنش گفت: یک میراث در هم ریخته برای من به جای گذاشتند.