آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز از زبان فرماندار
آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز از زبان فرماندار

آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز از زبان فرماندار تایسیز نیوز- فرماندار شهرستان تبریز با اعلام آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو، گفت: درصد مشارکت در این حوزه انتخابی ۲۹.۱۷ درصد است. یونس فاتح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاراظهار کرد: در […]

آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز از زبان فرماندار

تایسیز نیوز- فرماندار شهرستان تبریز با اعلام آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو، گفت: درصد مشارکت در این حوزه انتخابی ۲۹.۱۷ درصد است.

یونس فاتح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاراظهار کرد: در این حوزه انتخابی روح اله متفکرآزاد با کسب ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رای معادل ۲۷.۳۶ درصد آرا و مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رای معادل ۲۳.۹ درصد آرا در دور اول راهی بهارستان شدند.
وی ادامه داد: علی جعفری آذر با ۶۷ هزار و ۵۵۲ رای، جواد عبادی با ۶۱ هزار و ۷۷۷ رای، علیرضا منادی۵۶ هزار و ۲۴۴ رای، رضا صدیقی ۵۵ هزار و ۱۷۷ رای، علی آجودان زاده ۵۳ هزار و ۹۲۲ رای، محمد حسین فرهنگی ۴۹ هزار و ۹۵۸ رای، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ۴۳ هزار و ۳۸۲ رای و علیرضا نوین با ۴۱ هزار و ۳۷۵ رای برای کسب چهار کرسی دیگر مجلس از این حوزه به دور دوم راه یافتند.

فرماندار تبریز درباره آمار نهایی و تایید شده انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت: از جمع کل آرای یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۱۸ رای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد علی آل هاشم با ۸۵۰ هزار و ۲۸۰ رای بیشترین رای به خود اختصاص داد و آیات عظام علی ملکوتی با ۲۵۸ هزار و ۲۵۳ رای ، محمدتقی پورمحمدی با مجموع آرای ۲۱۲ هزار و ۴۲ رای، جواد حاجی زاده کلجاهی با ۱۹۸ هزار و ۶۷۸ رای و باقر سیدی بنابی با ۱۴۱ هزار و ۱۶ رای راهی مجلس خبرگان رهبری شدند.

به گزارش تایسیز نیوز، ۸۲۶ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تبریز پیش بینی و ۱۲ هزار و ۸۰۱ نفر به عنوان مجری انتخابات سازماندهی شده بود.

از جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری تبریز یک میلیون ۳۵۸ هزار و ۷۵۰ نفر واجد شرایط رای دادن و از این تعداد ۶۳ هزار و ۳۸۸ نفر رای اولی بودند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری برگزار شد و حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو دارای ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.