آخرین وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان/ ادامه محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد و نارنجی
آخرین وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان/ ادامه محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد و نارنجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد: آخرین وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان/ ادامه محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد و نارنجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه محدودیت های شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در تمامی شهرهای زرد و نارنجی اعمال می شود، گفت: در […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد:

آخرین وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان/ ادامه محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد و نارنجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه محدودیت های شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در تمامی شهرهای زرد و نارنجی اعمال می شود، گفت: در آذربایجان شرقی ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد.علیار راستگو روز شنبه در جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان “طرح حاج قاسم سلیمانی” افزود: شهرستان های آذرشهر، میانه، مراغه، جلفا، اهر، سراب و عجب شیر هفت شهرستانی هستند که در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرستان عجب شیر از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است که ضروری است در این شهرستان اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و وضعیت شهرستان جلفا نیز همچنان در حالت نارنجی باقی مانده است.

راستگو گفت: محدودیت تردد بین شهری برای شهرستان های با وضعیت زرد نداریم ولی در شهرستان ها با وضعیت نارنجی محدودیت های تردد بین شهری اعمال می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تجمعات غیر ضروری جلوگیری کرد، افزود: در برخی شهرستان ها گزارش هایی مبنی بر برگزاری برخی مراسم ها همچون مجالس ترحیم ارایه می شود که فرمانداران باید به جد به این موضوع ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید وضعیت عادی انگاری شود، افزود: مفهومی به نام رعایت پروتکل ها در فضاهای سربسته وجود ندارد و در چنین فضاهایی اصلا نباید تجمع شکل گیرد.

راستگو  با اشاره به اجرای طرح بسیج محله محور در استان گفت:  در این طرح پس از شناسایی افراد مثبت توسط مراقبان سلامت، تیم بسیج موظف هستند که اطرافیان فرد بیمار و کسانی که با او در ارتباط بوده اند را شناسایی و برای تست به مراکز بهداشت معرفی کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد شناسایی شده از رفتن به مرکز بهداشت خودداری کند ضروری است تست از فرد در محل انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گفت: با اجرای محدودیت ها تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۶۰ نفر کاهش یافت.

محمد حسین صومی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند، افزود: براساس آمار روز گذشته ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان های استان ترخیص و ۸۱ نفر نیز بستری شدند.

وی گفت: این آمار نشان دهنده کاهش میزان بیماری است ولی نباید عادی انگاری کنیم و باید اقدامات پیشگیرانه همچنان به شدت ادامه یابد.

صومی در خصوص اجرای طرح بسیج محله محور نیز گفت: شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم، افزود: بر اساس این طرح بسیجیان در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشتاطلاعات افراد مثبت پس از شناسایی توسط مراقب سلامت به بسیج ارایه می شود تا افرادی که با بیمار در ارتباط بودند را پیدا  کرده و رصد کنند.

وی ادامه داد: هر بسیجی موظف است حداقل ۱۰ از اطرافیان فرد بیمار را شناسایی و رصد کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا هم گفت:  بسیجیان در سال های گذشته در هر عرصه ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر وارد کارزار شده اند.

الیاس گل محمدزاده افزود: طرح شهی قاسم سلیمانی با مشارکت مردمی درحال اجراست و توان بسیج، خانه ها و شبکه های بهداشت به خدمت گرفته شده است