آذربایجان‌شرقی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی
آذربایجان‌شرقی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی

استاندار خبر داد؛ آذربایجان‌شرقی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی استانی امن برای سرمایه‌گذاری بوده و آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است. به گزارش تایسیز نیوز، عابدین خرّم در دیدار با سفیر کرواسی در تهران، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی با وجود موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در نقطه مرزی، استانی امن برای سرمایه‌گذاری در […]

استاندار خبر داد؛

آذربایجان‌شرقی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی

آذربایجان‌شرقی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی استانی امن برای سرمایه‌گذاری بوده و آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است.

به گزارش تایسیز نیوز، عابدین خرّم در دیدار با سفیر کرواسی در تهران، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی با وجود موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در نقطه مرزی، استانی امن برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است و بخش‌های دولتی و خصوصی استان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی هستند.

خرّم با اشاره به ارتباطات نزدیک و عمیق ایران و کرواسی، گفت: ارتباطات دیپلماتیک و تجاری دو کشور در دولت آیت‌الله رئیسی فعال‌تر شده و می‌تواند بهتر از این هم باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، گفت: آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع غذایی، گردشگری، علم و فناوری، پزشکی و صنایع دارویی از استان‌های برجسته و نقش‌آفرین ایران است و تجار و بازرگانان این استان در طول تاریخ در روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف تأثیرگذار بوده‌اند.

خرّم اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی مانع از رشد و ترقی و پیشرفت ملت ایران نشده و ما یاد گرفته‌ایم که مسیر خوداتکایی را از طریق توسعه ارتباطات و احترام متقابل با کشورهای مستقل طی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف، گفت: استان آذربایجان‌شرقی همواره در روابط ایران با همسایگان نقش محوری داشته و برای برقراری روابط با کشور کرواسی نیز آمادگی کامل دارد.

علاقه‌مندی نسبت به توسعه روابط تجاری با آذربایجان‌شرقی

سفیر جمهوری کرواسی در تهران نیز با ابراز خرسندی از سفر به تبریز و با قدردانی از میهمان‌نوازی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: تبریز مهد هنر و تمدن در طول تاریخ بوده و تجار و بازرگانان توانمندی از این استان در تهران حضور دارند.

دراگو اشتامبوک با ابراز علاقه‌مندی نسبت به توسعه روابط تجاری کشورش با استان آذربایجان‌شرقی، گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، راه‌های زیادی برای توسعه مناسبات وجود دارد و قطعاً پیگیری این مناسبات می‌تواند برای هر دو کشور سودمند باشد.

وی ادامه داد: تصویری که از ایران در غرب نشان داده می‌شود بسیار متفاوت از واقعیت است و گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند به این مطلب اذعان دارند و اگر رفت‌وآمد گردشگران به ایران بیشتر شود تصورات غلط درباره این کشور از بین می‌رود.