آذربایجان‌شرقی ۳۸۶ هزار واحد آپارتمان دارد/۱۴۳ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی خالی از سکنه است/ اسکان ۲۱ درصد خانوارهای استان در واحدهای استیجاری
آذربایجان‌شرقی ۳۸۶ هزار واحد آپارتمان دارد/۱۴۳ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی خالی از سکنه است/ اسکان ۲۱ درصد خانوارهای استان در واحدهای استیجاری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: از یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی استان تعداد ۳۸۶ هزار و ۹۱ واحد آپارتمانی می باشد (۳۳٫۳۱درصد) که در نقاط شهری این شاخص برابر ۴۳٫۷۰ درصد و در نقاط روستایی ۴٫۲۱ درصد بوده و در آپارتمان نشینی رتبه پنجم کشوری را […]

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: از یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی استان تعداد ۳۸۶ هزار و ۹۱ واحد آپارتمانی می باشد (۳۳٫۳۱درصد) که در نقاط شهری این شاخص برابر ۴۳٫۷۰ درصد و در نقاط روستایی ۴٫۲۱ درصد بوده و در آپارتمان نشینی رتبه پنجم کشوری را دارا هستیم.

به گزارش  تایسیز آذربایجان ،به نقل از فارس  ، داریوش شمس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی واحدهای مسکونی استان از نگاه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ نشان می‌دهد پنج درصد کل واحدهای مسکونی کشور در استان واقع شده‌اند.

وی افزود: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان آذربایجان‌شرقی سه میلیون و ۹۰۹ هزار و ۶۲۵ نفر است که یک میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۰۰ نفر مرد(۵۱درصد) و یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۲۵۲ نفر زن (۴۹درصد) هستند.

شمس افزود: استان آذربایجان‌شرقی ۴٫۸۹ درصد از کل جمعیت کشور را در خود جای داده است؛ نرخ رشد جمعیت کشور برای دوره ۹۵-۹۰ عدد ۱٫۲۴ درصد بوده و در استان نرخ رشد جمعیت طی همان دوره ۰٫۹۷ درصد بدست آمده است.

سهم ۳٫۷ درصدی آذربایجان‌شرقی از مهاجرت 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی میزان شهرنشینی در کل کشور را ۷۴ درصد و در استان ۷۲ عنوان و تصریح کرد:  بررسی نتایج مربوط به مهاجرت استان‌ها نشان می‌دهد سهم استان از مهاجرت در حدود ۳٫۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی واحدهای مسکونی استان از نگاه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ نشان می‌دهد ۵ درصد کل واحدهای مسکونی کشور در استان واقع شده‌اند، افزود: نتایج بررسی واحدهای خالی مسکونی نیز در سال ۹۵ نشان می‌دهد ۵٫۶ درصد از کل واحدهای خالی مسکونی کشور در استان قرار دارند.

شمس توضیح داد: از یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی استان تعداد ۳۸۶ هزار و ۹۱ واحد آپارتمانی می باشد (۳۳٫۳۱درصد) که در نقاط شهری این شاخص برابر ۴۳٫۷۰ درصد و در نقاط روستایی ۴٫۲۱ درصد بوده و در آپارتمان نشینی رتبه پنجم کشوری را دارا هستیم.

این مسوول با بیان اینکه بر اساس نتایج بدست آمده ۹٫۳۷ درصد از واحدهای مسکونی استان کمتر از ۵۰ متر مربع زیربنا، ۲۶ درصد ۸۱ تا ۱۰۰ مترمربع و ۲۴ درصد ۱۰۱ تا ۱۵۰ متر مربع زیر بنا دارند، افزود: ۷۰ درصد از خانوارها در واحدهای مسکونی ملکی ساکن هستند؛ ۲۱ درصد در واحدهای استیجاری و ۱۴۳ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی در استان خالی از سکنه است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۵٫۶ درصد واحدهای مسکونی خالی از سکنه کشور در استان قرار دارد.

گزارش فارس حاکی است، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ کل موجودی مسکن  در کشور حدود ۲۵,۴ میلیون واحد رسیده است. از این تعداد، حدود ۲۲.۸ میلیون واحد مسکونی دارای سکنه است و حدود ۲.۶ میلیون واحد خالی مانده است، تعداد کل خانوارها در این سال ۲۴ میلیون خانوار بوده که با ملاحظه واحدهای مسکونی در حال استفاده شاخص تعداد خانوار در هر واحد مسکونی ۱.۰۶ می‌باشد، به بیان دیگر حدود ۱,۲ میلیون خانوار فاقد مسکن مستقل هستند.