آذربایجان شرقی سومین قطب تولید محصولات زراعی
آذربایجان شرقی سومین قطب تولید محصولات زراعی

به گزارش تایسیز نیوز از مراغه، اکبر کرامتی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهاد کشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهاد کشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل‌سازی ظرفیت تولید کشاورزی دیم در ایران در مراغه برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی پس از […]

به گزارش تایسیز نیوز از مراغه، اکبر کرامتی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهاد کشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهاد کشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل‌سازی ظرفیت تولید کشاورزی دیم در ایران در مراغه برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی پس از استان‌های خوزستان و خراسان مرکزی سومین قطب تولید محصولات زراعی در کشور است.

وی افزود: سالانه در این استان بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.کرامتی اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اجرا می‌شود.

این گزارش حاکی است، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، به مرکزیت مراغه با پنج ایستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در ۱۶ استان دیم ‌خیز کشور فعالیت تحقیقاتی دارد و تاکنون ۱۰۳ رقم جدید غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه توسط محققان این موسسه معرفی شده است.

این همایش با همکاری معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در شهر مراغه برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش همچنین از پایگاه مشترک نوآوری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه و فائو در روستای گل تپه بازدید و از نزدیک با فعالیت های تحقیقاتی موسسه و فائو آشنا شدند.