آذربایجان شرقی میزبان گردشگران ۶۳ کشور
آذربایجان شرقی میزبان گردشگران ۶۳ کشور

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری: آذربایجان شرقی میزبان گردشگران ۶۳ کشور تایسیز نیوز- سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمارهای حضور گردشگران خارجی در استان، گفت: آذربایجان شرقی سال گذشته میزبان گردشگران ۶۳ کشور دنیا بود. به‌ گزارش تایسیز نیوز، جعفر رزمی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت […]

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری:

آذربایجان شرقی میزبان گردشگران ۶۳ کشور

تایسیز نیوز- سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمارهای حضور گردشگران خارجی در استان، گفت: آذربایجان شرقی سال گذشته میزبان گردشگران ۶۳ کشور دنیا بود.

به‌ گزارش تایسیز نیوز، جعفر رزمی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگری خارجی که در محل استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۹۵ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته به استان وارد شده است، بر این اساس تامین امنیت و تسهیل فرآیند سفر گردشگران ورودی به استان از مهمترین راهکارها برای مقابله با جو ایران‌هراسی ایجاد شده توسط کشورهای استعمارگر است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی از ۶۳ کشور بوده است که عراق، ترکیه، چین، جمهوری آذربایجان، روسیه، ایتالیا، ازبکستان و ارمنستان به ترتیب بیشترین تعداد گردشگران ورودی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برگزاری تور آشناسازی خارجی، حضور استانی در نمایشگاه گردشگری سلامت عراق و نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز و تهران از مهمترین رویدادهای مرتبط با جذب گردشگران خارجی در سال گذشته بود که با رشد پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به استان همراه بود.

رزمی با تاکید بر مقابله با پدیده ایران‌هراسی، گفت: برگزاری تورهای آشناسازی با هدف ارائه تصویری واقعی از امنیت کشور ایران و به دنبال جذب گردشگران خارجی از مسائل حائز اهمیت در حوزه گردشگری خارجی است.

آذربایجان شرقی با داشتن چهار هزار اثر تاریخی و باستانی که ۲ هزار و ۷۵ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جزو پنج استان اول گردشگر پذیر ایران به شمار می رود.