آشنايي دانش‌آموزان در آذربايحان‌شرقي با فناوری نانو
آشنايي دانش‌آموزان در آذربايحان‌شرقي با فناوری نانو

کارگاه‌های آشنايي با فناوري نانو براي ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در آذربايجان‌شرقي برگزار شد. به گزارش تایسیز آذربایجان ،به نقل از  فارس از مراغه، محمدجابری سرپرست گروه برگزاری کارگاه‌های نانو در استان‌های شمال‌غرب اظهار داشت: این دوره آموزشی به مدت هشت روز در شهرهای میانه، مراغه، تبریز و بناب در حال برگزاری است. وی […]

کارگاه‌های آشنايي با فناوري نانو براي ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در آذربايجان‌شرقي برگزار شد.

به گزارش تایسیز آذربایجان ،به نقل از  فارس از مراغه، محمدجابری سرپرست گروه برگزاری کارگاه‌های نانو در استان‌های شمال‌غرب اظهار داشت: این دوره آموزشی به مدت هشت روز در شهرهای میانه، مراغه، تبریز و بناب در حال برگزاری است.

وی افزود: این کارگاه‌ها با هدف آشنایی دانش‌آموزان دبیرستانی با فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت و زندگی روزمره مردم در شهرهای مجهز به آزمایشگاه نانو در حال برگزاری است.

 جابری اضافه کرد: این دوره در هر یک از شهرستان‌ها به مدت دو روز و با شرکت ۷۰۰ دانش‌آموز برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه در این کارگاه‌ها دانش‌آموزان با مقدمات، مفاهیم،کاربردها و تجهیزات فناوری نانو آشنا شدند، افزود: در این دوره آموزشی چهار نفر از اساتید خبره ستاد نانوی کشور حضور دارند.

جابری گفت: دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها با دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی نانو مانند اسپاترینگ و الکتروریس آشنا شدند.

وی تصریح کرد: با پایان یافتن این کارگاه‌ها در آذربایجان‌شرقی گروه، دوره‌های آموزشی خود را در آذربایجان‌غربی برگزار می‌کند.

این دوره آموزشی در ۷۵ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مجهز به آزمایشگاه نانو برای  ۴۰ هزار نفر در ۳۰ استان کشور در حال برگزاری است.