آغاز آزمون سراسری در ۳۲ حوزه امتحانی آذربایجان شرقی
آغاز آزمون سراسری در ۳۲ حوزه امتحانی آذربایجان شرقی

مدیر امور دانشجوئی دانشگاه تبریز گفت: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همزمان با اقصی نقاط کشور در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی آذربایجان شرقی از صبح امروز/پنجشنبه/ آغاز شد. ناصر حاجی‌پور افزود: مرحله‌ اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۱۹ شهر آذربایجان شرقی در قالب ۳۲ حوزه‌ امتحانی برگزار می شود که شهرستان تبریز دارای […]

مدیر امور دانشجوئی دانشگاه تبریز گفت: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همزمان با اقصی نقاط کشور در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی آذربایجان شرقی از صبح امروز/پنجشنبه/ آغاز شد.

ناصر حاجی‌پور افزود: مرحله‌ اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۱۹ شهر آذربایجان شرقی در قالب ۳۲ حوزه‌ امتحانی برگزار می شود که شهرستان تبریز دارای هشت حوزه‌ دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی واحد ماشین سازی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، پسران دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرا(س) و آموزش و پرورش می‌باشد.

وی اظهار داشت: این آزمون در حوزه‌های امتحانی دانشگاه تبریز شامل دانشکده‌ شیمی، دانشکده‌ مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده‌ مهندسی عمران(زلزله)، دانشکده‌ فیزیک، دانشکده‌ مهندسی مکانیک (ساختمان ۱۴)، دانشکده‌ پیراپزشکی و دانشکده‌ داروسازی در حال برگزاری است.

حاجی پور با بیان اینکه در آذربایجان شرقی تعداد ۴۹ هزار و ۷۵۰ داوطلب در آزمون مرحله اول شرکت دارند، ادامه داد: از این تعداد ۵۸ درصد را دختران و ۴۲ درصد را پسران تشکیل می دهند و در شهرستان تبریز نیز تعداد ۲۲ هزار و ۳۱۵ داوطلب شرکت دارند که از این تعداد نیز ۵۹ درصد را بانوان و ۴۱ درصد را آقایان شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه فرایند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از یک ماه قبل و با برگزاری جلسات متعدد بین تمامی عوامل اجرایی در دانشگاه تبریز آغاز شده است، عوامل اجرایی برگزاری این آزمون را ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر طی ۲ روز اعلام و اضافه کرد: در جهت برگزاری مناسب و بدون تنش این آزمون مکاتبات لازم با اورژانس، آتش نشانی و مرکز بهداشت استان انجام شده است تا این واحدها در دانشگاه مستقر بوده و در صورت نیاز خدمت رسانی کنند.

حاجی پور با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ متفاوت تر از آزمون سال های قبل و در ۲ نوبت دی ماه جاری و تیر ماه سال آینده برگزار می شود، گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از ساعت ۸:۳۰ امروز شروع شده و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از ساعت ۱۵ برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون گروه علوم ریاضی و علوم انسانی از ساعت ۸:۳۰ و آزمون گروه هنر از ساعت ۱۵ روز جمعه ۳۰ دی برگزار می شود.

حاجی‌پور با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت برگزاری آزمون سراسری در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این ستاد با حضور رئیس و معاونین دانشگاه تبریز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده انتظامی استان، مدیر کل اطلاعات استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، رؤسای دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس حفاظت از آزمون استان یا نمایندگان ذی ربط این مسئولین تشکیل یافته تا در راستای برگزاری هرچه بهتر آزمون هم افزایی و هم اندیشی‌های لازم انجام شود.