آغاز احداث پایگاه اطفای حریق جنگل‌های قره داغ
آغاز احداث پایگاه اطفای حریق جنگل‌های قره داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی خبر داد آغاز احداث پایگاه اطفای حریق جنگل‌های قره داغ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی از آغاز عملیات اجرایی پایگاه اطفای حریق جنگل‌های ارسباران با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی خبر داد. به گزارش تایسیز نیوز، سیروس داوودی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح پایگاه اطفای […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی خبر داد

آغاز احداث پایگاه اطفای حریق جنگل‌های قره داغ

آغاز احداث پایگاه اطفای حریق جنگل‌های قره داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی از آغاز عملیات اجرایی پایگاه اطفای حریق جنگل‌های ارسباران با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش تایسیز نیوز، سیروس داوودی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح پایگاه اطفای حریق جنگل‌های ارسباران(قره داغ) اظهار کرد: پایگاه اطفای حریق جنگل های ارسباران(قره داغ) به وسعت ۷.۵ هکتار با هدف تقویت سامانه کنترل و مراقبت از عرصه‌های بحرانی و همچنین ایجاد امکان حضور به موقع نیروهای امدادی در محل آتش‌سوزی احداث می‌شود.

وی افزود: این پایگاه داراری یک هزار و ۲۰۰ متر ساختمان، انبار، آشیانه‌ خودروهای پایگاه و همچنین محل فرود و برخواست هلیکوپتر آتش‌نشان و تجهیزات کافی خواهد بود.

داوودی گفت: عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌های استان همیشه با مخاطرات طبیعی از جمله آفات و به ویژه آتش‌سوزی مواجه هستند و در کمال تاسف آتش‌سوزی خسارات سنگینی به این اکوسیستم منحصربه فرد وارد می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: در جنگل‌های ارسباران عمده آتش‌سوزی‌ها به صورت سطحی و در اثر بی‌احتیاطی بهره‌برداران محلی و گردشگران اتفاق می‌افتد و به همین جهت ضرورت ایجاد پایگاه اطفای حریق در جنگل‌های ارسباران بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اهمیت حفظ انفال الهی و منابع طبیعی افزود: معظم له تاکید کرده‌اند حفظ منابع طبیعی یک مسئله تجملاتی نیست، یک موضوع درجه دو نیست بلکه یک موضوع حیاتی و از اولویت‌های توسعه‌ پایدار است.

داوودی خاطرنشان کرد: اهمیت حفظ و حراست از جنگل‌های ارسباران و منابع طبیعی استان ایجاب می‌کرد در این منطقه پایگاه اطفای حریق با تجهیزات کافی و مناسب ایجاد شود که شرکت مس سونگون با پیگیری استاندار آذربایجان شرقی در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خویش پایگاه دائمی اطفای حریق در جنگل های ارسباران را با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی احداث می‌کند.