آغاز به کار اولین کنفرانس و کارگاه ملی نظریه اطلاعات کوانتومی و سیستم‌های کوانتومی باز
آغاز به کار اولین کنفرانس و کارگاه ملی نظریه اطلاعات کوانتومی و سیستم‌های کوانتومی باز

اولین کنفرانس و کارگاه ملی نظریه اطلاعات کوانتومی و سیستم‌های کوانتومی باز، توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از روز چهارشنبه دو اسفند به  مدت سه روز در سالن دکتر مبین تبریز در حال برگزاری است . به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، علی عجمی – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید […]

اولین کنفرانس و کارگاه ملی نظریه اطلاعات کوانتومی و سیستم‌های کوانتومی باز، توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از روز چهارشنبه دو اسفند به  مدت سه روز در سالن دکتر مبین تبریز در حال برگزاری است .
به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، علی عجمی – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در راستای سیاست گذاری دولت تدبیر و امید مبنی بر بین المللی شدن دانشگاه‌ها، هر ساله چندین همایش در سطح بین المللی با حضور اساتید و پژوهشگران کشورهای معتبر جهان برگزار می‌کند که در این راستا امروز شاهد برگزاری یکی از این همایش‌ها در فیزیک کوانتومی توسط گروه فیزیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با شرکت اساتیدی از دانشگاه UlM، دانشگاه فرایبورگ کشور آلمان، دانشگاه CNRS کشور فرانسه و اساتید و پژوهشگران داخل کشور در حال برگزاری است.
فصیحی دبیر این کنفرانس نیز در ارتباط با برگزاری این کنفرانس گفت: به لحاظ سطح علمی و حضور جمعی از برجسته‌ترین دانشمندان حوزه فیزیک کوانتوم از کشورهایی مانند آلمان و فرانسه، و اساتیدی از دانشگاه‌های تبریز،  صنعتی شریف، فردوسی مشهد، شهید مدنی آذربایجان و …. این کنفرانس در ابعاد مطلوب بین المللی در حال انجام است.
فصیحی افزود: افزایش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی رشته فیزیک و فقدان سمینارها و کنفرانس‌هایی درباره این شاخه از فیزیک، گروه آموزشی فیزیک دانشگاه را برآن داشت تا با هماهنگی‌های لازم اجرایی و علمی و دعوت از اساتید داخلی و خارجی  برجسته این حوزه، سمینار مذکور را از ۲ تا ۴ اسفند ۹۶ برگزار کند.
وی در خصوص محورهای اصلی این کنفرانس، گفت: پیشرفت‌های اخیر در زمینه اطلاعات کوانتومی،  بررسی مسیر آینده شاخه اطلاعات فیزیک کوانتومی، آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با نظریه اطلاعات کوانتومی  از محورهای اصلی این کنفرانس است که از ۶۰ مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس ،تعداد  ۳۵  مقاله پذیرفته شده و ارائه خواهند شد .