آغاز کارگاه‌های آموزشی تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی
آغاز کارگاه‌های آموزشی تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی

کارگاه‌های تخصصی_آموزش کارشناسان دادگستری آذربایجان شرقی با هدف بالا بردن سطح آگاهی‌های علمی، تخصصی و قضایی مارشناسان آغاز به کار کرد. به گزارش   تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا، “عباس رنجبر”، رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در این کارگاه با تاکید بر ضرورت ارائه آخرین تکنیک‌ها و فنون تخصصی در همه […]

کارگاه‌های تخصصی_آموزش کارشناسان دادگستری آذربایجان شرقی با هدف بالا بردن سطح آگاهی‌های علمی، تخصصی و قضایی مارشناسان آغاز به کار کرد.
به گزارش   تایسیز آذربایجان ، به نقل از ایسنا، “عباس رنجبر”، رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در این کارگاه با تاکید بر ضرورت ارائه آخرین تکنیک‌ها و فنون تخصصی در همه رشته‌های کارشناسی اظهار کرد: به روز کردن آموزش‌ها و تخصص‌ها در دنیای علم، دانش و ارتباطات امروزی بیش از پیش ضرورت دارد. همچنین استفاده از تجارب پیشکسوتان و اساتید دانشگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 وی با اشاره به تشکیل کمیته آموزش در کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی گفت : تعدادی از مدرسان صاحب نظر در این کمیته حضور دارند و امیدواریم با تشکیل کارگروه‌های تخصصی_آموزشی در تمامی رشته‌ها، نیازسنجی آموزشی به عمل آید. پس از جمع بندی نیز کمیته آموزش مسئول برپایی این کارگاه‌های آموزشی خواهد بود.
“حبیب‌اله عجمی”، یکی از متخصصان و پیشکسوتان کانون کارشناسان آذربایجان شرقی با تاکید بر بهینه سازی تهیه گزارش کارشناسی بیان کرد: مطالعه دقیق پرونده‌های ارسالی از مراکز قضایی، ارتباط با طرفین پرونده و استنباط و کشف حقیقت باید مورد توجه همه کارشناسان قرار گیرد؛ چرا که کارشناسان رسمی دادگستری امین دستگاه قضایی و مورد اعتماد و وثوق افراد جامعه هستند؛ از این رو گزارش کارشناسی باید دقیق، بی طرفانه، به موقع، شفاف و دور از هر گونه ابهام نوشته شود تا به محاکم قضایی در کشف حقایق کمک کند.
وی از کارشناسان خواست در معاینه و بازدید از محل، تمام جوانب را در نظر بگیرند و در بررسی اسناد و اطلاعات صبور و دقیق باشند.
“ابراهیم رنجبر”، استادگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز نیز در پایان، شیوه‌های صحیح گزارش نویسی و رعایت نکات سجاوندی را یادآور شد و گفت: رعایت انسجام، روان نویسی، محتوای گزارش کارشناسی و درست نویسی در گزارش‌های کارشناسی باید مدنظر قرار گیرد.
 وی با بررسی حدود ۱۰ گزارش کارشناسی ارائه شده به محاکم قضایی نکات مبهم و اشکالات جزئی و کلی را یادآور شد.
صفری، رئیس کمیته آموزش کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و اهمیت کارشناسان در امر قضاوت، استفاده از دانش روز و کشف حقیقت، تشکیل دوره‌های آموزشی به ویژه برای کارشناسان جوان و جدیدالورود و کمک به ارتقاء صلاحیت‌ در نظر گرفته شده است که تشکیل دوره‌های بهینه سازی، تهیه گزارش کارشناسی و دوره مبانی حقوقی در تهیه گزارش‌های کارشناسی از جمله آن‌ها هستند.