آل‌هاشم در نماز جمعه تبریز: مدیران باید اشراف میدانی داشته باشند/برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت
آل‌هاشم در نماز جمعه تبریز: مدیران باید اشراف میدانی داشته باشند/برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت

آل‌هاشم در نماز جمعه تبریز: مدیران باید اشراف میدانی داشته باشند/برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت مدیران باید اشراف میدانی داشته باشند/برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت، تاکید کرد: مدیران باید اشراف میدانی بر امور داشته باشند […]

آل‌هاشم در نماز جمعه تبریز:
مدیران باید اشراف میدانی داشته باشند/برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت

مدیران باید اشراف میدانی داشته باشند/برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت، تاکید کرد: مدیران باید اشراف میدانی بر امور داشته باشند نه فقط از پشت میز نظارت كنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلی امام خمینی (ره) طی سخنانی با بیان اینکه رهبری در مراسم دیدار با مسوولان نظام موارد مهمی را بیان کردند، اظهارداشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اصلی‌ترین ابزار فعلی دشمن هیاهو و تهدید است که مردم ایران، هراسی از این تهدیدها ندارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها بصورت تصاعدی به شدتِ عربده‌های خود می‌افزایند و این عربده‌ها نشان از ضعف آن‌هاست چراکه قدرت و توانایی آن‌ها به اندازه صدای بلند آن‌ها نیست به‌گونه‌ای که آمریکا هم‌اکنون ضعف‌های داخلی بسیاری دارد و نباید مرعوب آن‌ها شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را «سم» دانستند، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دلایل «بی‌ثمر بودن مذاکرات برای ملت ایران»، «نیت پلید آمریکا از مذاکره»، «غیرقابل اعتماد بودن آمریکا»، «ماموریت آمریکا در خدمت به رژیم صهیونیستی»، «محاسبات غلط آمریکا از دولت ایران» و «حماقت دولت فعلی آمریکا» فرمودند که مذاکره با دولت فعلی آمریکا سم است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسوولان نظام وظایفی را برای دولت تعیین فرمودند، تصریح کرد: لزوم جدی‌شدن مدیریت‌ها، برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی، جدی‌کردن برنامه‌ریزی برای حل مسائل اقتصادی، درمان بیماری اقتصادی کشور، اصلاح ساختاری بودجه کشور، اصلاح نظام بانکی، مدیریت شجاعانه، امیدوارانه و جهادی همراه با اشراف میدانی به مشکلات از جمله وظایفی‌ست که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای دولت محول کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیران باید اشراف میدانی بر امور داشته باشند نه فقط از پشت میز نظارت کنند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردمی کشور، برخورد قاطع با قاچاق، دلالی‌ها و احتکار و حمایت همگانی از دولت در این عرصه‌ها از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مسوولان نظام بود.

آل‌هاشم با بیان اینکه رهبر انقلاب وظایفی را نیز متوجه قوای سه گانه دانستند، بیان کرد: «رفع موانع رونق تولید»، «اعتماد به جوانان»، «رفع نیازهای واحدهای تولیدی تعطیل‌شده»، «تلاش برنامه‌ریزی‌شده برای خودکفایی به ویژه در زمینه کشاورزی»، «سهولت کسب و کار»، اولویت‌بخشی به بخش کشاورزی»، «استفاد از خلاقیت نیروی انسانی کشور»، «راه‌اندازی کارخانه‌ها»، «مسکن‌سازی» و «مقاوم‌سازی اقتصاد» از جمله وظایفی‌ست که متوجه قوای سه‌گانه می‌باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اصلاح شرایط اقتصادی کشور، افزود: برای اصلاح امور نباید چشم به خارج دوخت.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه رهبری وظایفی را هم در ارتباط با تهدیدات آمریکا به مردم تذکر داده‌اند، گفت: «خرید محصولات داخلی» و «استمرار حمایت از کالای ایرانی» و «پرهیز از اسراف» مهمترین توصیه رهبر انقلاب به مردم بود چراکه در مهمانی‌ها، رفتار، حرکات، سازمان‌ها و همه جا اسراف وجود دارد.

وی افزود: «توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی» دیگر توصیه رهبر انقلاب به مردم است چراکه هر روز یک شایعه در ارتباط با جنگ ایجاد میکنند اما همانگونه که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند جنگی رخ نخواهد داد و آمریکا در شرایطی نیست که وارد جنگ با ایران شود بنابراین نباید به شایعات توجه کرد.

آل‌هاشم، در بیان دیگر توصیه رهبر انقلاب خطاب به مردم، گفت: «زیاده‌روی نکردن در خرید» از جمله تاکیدات اخیر رهبر انقلاب به مردم بود. روزی شایعه میشود فلان اجناس گران خواهد شد؛ همه خرید یک سال از آن مورد شان را انجام میدهند یا یک روز شایعه گرانی بنزین مطرح میشود و تمام پمپ‌بنزین‌ها شلوغ میشوند مگر یکبار بنزین زدن چه تفاوتی دارد؟ خدا را شکر که این موضوع هم فعلا منتفی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی رسانه‌های داخلی و خارجی موضوع جنگ آمریکا را مطرح کرده و تلاش برای ایجاد جو روانی دارند، تصریح کرد: هیچ دلیل قابل توجهی برای آمریکا جهت حمله نظامی و شروع جنگ علیه ایران وجود ندارد و از سوی دیگر ایران از توانمندی‌های موشکی کاملا دفاعی برخوردار است و همچنین نظام در طول چهل سال گذشته نشان داده که رویکرد تهاجمی ندارد و اجازه تجاوز هم نخواهد داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا در موقعیتی نیست که جنگ دیگری را در منطقه مدیریت کند، اذعان داشت: بدهی‌های زیاد و مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی اجازه ورود به جنگ جدیدی را به آن‌ها [آمریکا] نمیدهد.

آل‌هاشم گفت: نکته دیگر، توانمندی نیروهای مسلح کشور است که با در نظر داشتن تجربیات دوران دفاع مقدس، هم‌اکنون در یک سطح عالی بوده و هیچگاه اجازه تجاوز به دشمن نخواهند داد.

وی در ادامه‌ی تبیین این واقعیت، افزود: نکته دیگر، آسیب‌پذیری‌های دشمن در سطح منطقه است چراکه دشمن فقط حضور نظامی خود را در منطقه تبلیغ میکند که آن هم جهت ایجاد نوعی ایجاد رعب، وحشت و نگرانی بین مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند جنگی نخواهد شد و جنگ فعلی جنگ اراده‌هاست و اراده ما نیز قوی است که به حول و قوه الهی آمریکا را بار دیگر در این عرصه شکست خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به انفجار ۴ کشتی تجاری در نزدیکی یکی از بنادر امارات طی هفته اخیر، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت خارجه امارات، این ۴ کشتی در یکی از مهمترین بنادر این کشور مورد هدف قرار گرفته‌اند. این بندر جایگاه تجاری ویژه‌ای دارد بطوریکه روزانه یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت از آنجا صادر میشود.

وی تصریح کرد: این انفجار توسط عوامل کشورهایی ایجاد شده که تلاش دارند با متهم کردن ایران به نقش داشتن در این حادثه، تنش و جنگ بین ایران و آمریکا را ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز، عملیات بزرگ پهبادی یمن ضد تاسیسات حیاتی عربستان طی هفته اخیر را مورد اشاره قرار داده و گفت: ۷ فروند پهباد یمن علیه تاسیسات مهم سعودی عملیاتی انجام دادند که منابع خبری از این حمله به عنوان عملیاتی بزرگ یاد بردند.

وی با بیان اینکه این حمله واکنش تجاوز سعودی‌ها به مردم مظلوم یمن است، افزود: نیروهای مردمی یمن با این اقدام نشان دادند اگر جنگی بین ایران و آمریکا وقوع بپیوندد هیچ جای امنی در منطقه خلیج فارس وجود نخواهد شد و شعله‌های این جنگ تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه ائتلاف و حمله نظامی چند کشور به سرکردگی عربستان سعودی علیه مردم یمن وارد پنجمین سال شده است، تاکید کرد: از همین تریبون خواستار رسیدگی مجامع بین‌المللی به تجاوزات سعودی علیه مردم یمن هستیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی خطاب به مدیران، گفت: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان است فلذا باید از افراد دارای صاحب فکر و اندیشه در این سمت استفاده کرد.

وی در خاتمه با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم مصلی تبریز، خاطرنشان کرد: این بخش از مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز با برگزاری نماز جمعه و بدون هیچ مراسم خاص دیگری امروز افتتاح میشود که جا دارد از مرحوم آیت‌الله ملکوتی یاد کرد که این مکان مقدس را به عنوان مصلی تعیین نمودند و همچنین باید از همت والای آیت‌الله شبستری که دستور ساخت این مصلی را صادر کردند تشکر کرد.