آماده سازی شهرک فناوری ارس / ارس به قطب تولید و صادرات محصولات دانش بنیان تبدیل می شود
آماده سازی شهرک فناوری ارس / ارس به قطب تولید و صادرات محصولات دانش بنیان تبدیل می شود

به گزارش تایسیز اذربایجان  محسن نریمان با ابراز خوشحالی از میزبانی اولین رویداد استارت اپی گردشگری ارس با بیان اینکه برگزاری این رویدادها در زمانی که به کارآفرینی و افکار خلاقانه در این حوزه  نیاز داریم،بسیار حائز اهمیت است، گفت: تلاش داریم  بستر اشتغالزایی را برای عزیزان شرکت کننده فراهم کنیم و کمک کار افرادی باشیم […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  محسن نریمان با ابراز خوشحالی از میزبانی اولین رویداد استارت اپی گردشگری ارس با بیان اینکه برگزاری این رویدادها در زمانی که به کارآفرینی و افکار خلاقانه در این حوزه  نیاز داریم،بسیار حائز اهمیت است، گفت: تلاش داریم  بستر اشتغالزایی را برای عزیزان شرکت کننده فراهم کنیم و کمک کار افرادی باشیم که چشم امید به ما دارند.
وی با اشاره به اینکه ایران نیز باید با استفاده از فرصت های گردشگری بالقوه مناسبی گردش مالی  داشته باشد، اظهار داشت: در کشور هم سرمایه انسانی خوبی داریم و هم از نظر گردشگری از ظرفیت مناسبی برخوردار هستیم.

وی با تاکید بر وجود نقاط گردشگری بسیار پر ارزش در ارس، اذعان داشت: این منطقه سرشار  از جنگل ها، گونه های گیاهی و‌ جانوری، اقلیم زیبا، آثار تاریخی و… است و این امتیاز منحصر به فرد ارس رقابت بزرگی برای جذب گردشگر در کشورهای همسایه را ایجاد کرده است.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس اقدامات و همایش های این چنینی و اتخاذ امتیاز به کسانی که با امید وارد میدان شدند را مهم دانست و گفت: در پی هم اندیشی با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تلاش داریم مزیت هایی برای تیم‌هایی که در این بخش فعالیت دارند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اولین رویداد استارت آپی گردشگری ارس همزمان با تور رسانه های خارجی به ارس از جمله آناتولی ترکیه، المیادین، آر تی وی روسیه ، یونیوز لبنان، التجاه عراق راپلی برگزار شد، افزود: این اتفاق سبب رسانه های خارجی نیز با جو استارت آپی و رویدادهای اینچنینی کشور نیز آشنا شوند.

وی افزود: آماده سازی شهرک فناوری ارس که در طرح جامع ارس نیز به آن تاکید شده است، از اولویت های کاری سازمان منطقه آزاد ارس خواهد بود.

نریمان با اشاره به اینکه  آینده بسیار خوبی را برای شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس متصور هستم، گفت: منطقه آزاد ارس آماده همکاری با دولت و بخش خصوصی در زمینه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همسایگان شمالی ما بخاطر مسایل ارزی علاقه خوبی به خرید کالاهای با کیفیت ایرانی دارند و شرکت های دانش بنیان کشور می توانند از مزیت های قانونی و جغرافیایی ویژه ارس برای فروش محصولاتشان استفاده کنند.