آیا ایران اینترنشنال یک رسانه مستقل است؟
آیا ایران اینترنشنال یک رسانه مستقل است؟

آیا ایران اینترنشنال یک رسانه مستقل است؟ 🔹میزان استقلال یک رسانه را براساس سه عامل می‌توان سنجید: «جهت‌گیری محتوایی رسانه»، «منابع مالی رسانه» و «ساختار مدیریت رسانه» که دو مورد اخیر، به نوعی به هم مرتبطند. 🔹اسفندماه ۱۴۰۰، اخباری از گردن زدن ۸۱ نفر در عربستان منتشر شد که بخشی از آنها مخالفان سیاسی عقیدتی […]

آیا ایران اینترنشنال یک رسانه مستقل است؟

🔹میزان استقلال یک رسانه را براساس سه عامل می‌توان سنجید: «جهت‌گیری محتوایی رسانه»، «منابع مالی رسانه» و «ساختار مدیریت رسانه» که دو مورد اخیر، به نوعی به هم مرتبطند.

🔹اسفندماه ۱۴۰۰، اخباری از گردن زدن ۸۱ نفر در عربستان منتشر شد که بخشی از آنها مخالفان سیاسی عقیدتی حکومت عربستان سعودی بودند؛ اقدامی که حتی بی‌بی‌سی فارسی هم به انتقاد از آن پرداخت. اما کل محتوای منتشره در ایران اینترنشنال درباره این رویداد خشن و ترسناک، سه خط بود.

🔹ریاست کمپانی «Volant Media» که اکنون شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را اداره می‌کند، برعهده شخصی به نام «عادل عبدالکریم» یک تبعه سعودی است که رابطه‌ای طولانی با مقام‌های اجرایی مرتبط با دربار سعودی از جمله «عبدالرحمن الراشد» دارد.

🔹براساس بررسی دفتر پژوهش ایرنا، عربستان سعودی، ۲۵۰ میلیون دلار برای ایجاد شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» کمک کرده است که هیچ آگهی تبلیغاتی ندارد. تحقیقات درباره اجاره‌بهای پرداختی این شبکه و همچنین حقوق پرداختی به کارکنان بیانگر هزینه سالانه ۵۰ میلیون دلاری آن است.