آیا خبر تولید مشروب در واحدهای اتانول‌سازی صحت دارد؟
آیا خبر تولید مشروب در واحدهای اتانول‌سازی صحت دارد؟

آیا خبر تولید مشروب در واحدهای اتانول‌سازی صحت دارد؟ بر اساس اظهارنظر رئیس انجمن تولیدکنندگان اتانول، سالانه ۱۵۰ میلیون لیتر اتانول در کشور توسط اعضای این انجمن تولید می‌شود. 🔹همچنین، اظهارنظر یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از عدم همخوانی میزان تولید این واحدها با مواد اولیه حکایت دارد، در […]

آیا خبر تولید مشروب در واحدهای اتانول‌سازی صحت دارد؟

بر اساس اظهارنظر رئیس انجمن تولیدکنندگان اتانول، سالانه ۱۵۰ میلیون لیتر اتانول در کشور توسط اعضای این انجمن تولید می‌شود.

🔹همچنین، اظهارنظر یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از عدم همخوانی میزان تولید این واحدها با مواد اولیه حکایت دارد، در واقع باید شاهد تولید بیشتر اتانول بر اساس میزان مواد اولیه ارسال شده به واحدهای دارای مجوز باشیم، اما به سبب عدم نظارت نمی‌توان در خصوص تولید مشروب اظهارنظر دقیقی داشت.

🔹آنچه مشخص است، بخشی از تولیدات اتانول از چرخه توزیع خارج می‌شود، در واقع احتکار یا صادرات (با اخذ مجوز یا بدون اخذ آن) را باید علت عدم همخوانی میان مواد اولیه و خروجی واحدها دانست.

🔹با این وجود به دلیل قیمت پایین‌تر الکل در کشورهای دیگر و فراوانی در بازار به این دو دلیل منطقی به نظر نمی‌رسد؛ بتوان ادعای تولید مشروب در واحدهای دارای مجوز را تأیید کرد؟