آیین رونمایی از پوستر جشنواره عکس فیروزه برگزار شد
آیین رونمایی از پوستر جشنواره عکس فیروزه برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی و بین المللی عکس فیروزه در تبریز با حضور فرهیختگان هنربرگزار شد. به گزارش تایسیز آذر بایجان حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، پیش از ظهر روز پنج شنبه در مراسم آیین رونمایی از پوستر جشنواره عکس فیروزه افزود : پس از گذشت هفت دوره از […]

آیین رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی و بین المللی عکس فیروزه در تبریز با حضور فرهیختگان هنربرگزار شد.

به گزارش تایسیز آذر بایجان حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، پیش از ظهر روز پنج شنبه در مراسم آیین رونمایی از پوستر جشنواره عکس فیروزه افزود : پس از گذشت هفت دوره از این جشنواره اینک در آستانه هشتمین سال قرار گرفته ایم، پس باید جشنی به مناسبت این فستیوال باارزش برگزار کنیم .
وی یاد آور شد : آدمی با ورود به عرصه کهنسالی عملکرد زندگی خود را ارزیابی می کندو هر انسان فرهیخته ای که در زمینه هنری فعالیت داشته با فخر به زندگی خود می نگرد چراکه موفقیت های بسیاری برای شهر خود به ارمغان آورده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اظهار کرد: همت و پشتکار اصحاب هنر در جشنواره عکس فیروزه ستودنی است چراکه این فستیوال از بی حاشیه ترین رویدادهای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز به شمار می رود.
آذرنیا، گفت: با وجود کاستی ها تلاش و موفقیت های هنرمندان استان باعث افتخار آفرینی شهر و به ویژه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است.
وی در خصوص رویداد تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد: رویداد تبریز۲۰۱۸ یک امر ستودنی است و تکلیفی برای هر شهروند و مسئول استانی محسوب می شود چراکه همه افراد در این راستا موظف اند تا از شهر خود حمایت کرده و نام و آوازه تبریز را حفظ کنند.
آذرنیا ادامه داد: تبریز ۲۰۱۸ بهانه و فرصتی برای ما شده تا داشته های خود ا به ویترین بگذاریم و برنامه ها را در سطح بین المللی برگزار کنیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریزعنوان کرد: مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در برنامه هایی همچون جشنواره فیلم حقیقت، پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم و عکس فیروزه چشمگیر بوده و در این راستا موفقیت های هنرمندان موجب سربلندی شهر شده است.
آذرنیا در رابطه با جشنواره عکس فیروزه اظهارکرد: شاید یک عکس در وهله نخست خیلی در ذهن ما عادی به نظر برسد ولی همین عکس‌ها سال‌ها بعد در آرشیو فیروزه به عنوان یک سند معنوی و گنجینه‌ای گرانبها برای تبریز ماندگار می‌شوند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریزبا اشاره به یکی از اهداف این جشنواره گفت: در این جشنواره سعی کرده‌ایم واقعیات تبریز را به تصویر بکشانیم و قصد نداریم تبریز را فراتر از آنچه که است، نشان دهیم.
آذرنیا یاد آور شد: در راستای این امر پیشنهادی با عنوان موزه عکاسی برای شهر تبریز دارم تا یکی از فرهنگ سراهای شهر را به موزه عکاسی هنرمندان اختصاص دهند تا مردم از آنان استفاده کنند.
در ادامه این مراسم آل یاسین یکی از اعضای شورای سیاست گذاری افزود : جشنواره فیروزه رخدادی برای شهر تبریز به شمار می رود که بیانگر هنر و آداب و رسوم استان است.
وی ادامه داد: اینک نام و آوازه شهر تبریز جهانی شده و جشنواره ها در سطح ملی برگزار می شود، همچنین در هفت دوره گذشته از جشنواره عکس فیروزه، مردم با این فستیوال جهانی آشنایی یافته اند.
گفتنی است این جشنواره براساس شاکله اصلی ساختار خود در بخش ملی به صورت حضوری و در بخش بین المللی به صورت ارسال آثار در هفته سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود.
هشتمین جشنواره عکس فیروزه شامل چهار بخش؛ چهره شهر در قالب بخش اصلی جشنواره، معماری جهان اسلام در قالب بخش بین المللی، معماری و زیبایی های ابنیه های تاریخی و مدرن در قالب بخش ویژه، تلفن همراه می شود.