ابراهیمی: قلعه‌نویی از بازی عجولانه ملی‌پوشان کلافه شده بود
ابراهیمی: قلعه‌نویی از بازی عجولانه ملی‌پوشان کلافه شده بود

جام ملت‌های آسیا؛ ابراهیمی: قلعه‌نویی از بازی عجولانه ملی‌پوشان کلافه شده بود تایسیز نیوز- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از بازی ملی‌پوشان در برابر هنگ‌کنگ گفت: بازی عجولانه نفرات تیم ملی حتی امیر قلعه‌نویی را نیز کلافه کرده بود. به گزارش تایسیز نیوز، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در مرحله گروهی […]

جام ملت‌های آسیا؛

ابراهیمی: قلعه‌نویی از بازی عجولانه ملی‌پوشان کلافه شده بود

تایسیز نیوز- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از بازی ملی‌پوشان در برابر هنگ‌کنگ گفت: بازی عجولانه نفرات تیم ملی حتی امیر قلعه‌نویی را نیز کلافه کرده بود.

به گزارش تایسیز نیوز، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با تک گل دقیقه ۲۴ مهدی قایدی از سد هنگ‌کنگ گذشت و به دور حذفی رقابت‌ها صعود کرد. عملکرد شاگردان قلعه‌نویی در برابر تیم درجه سه آسیا با انتقاد بسیاری از کارشناسان روبرو شد و حتی برخی از کارشناسان از آن به عنوان یکی از بدترین نتایج ایران در ادوار جام ملت‌ها نام بردند.

ناصر ابراهیمی در خصوص دیدار شب گذشته ایران برابر هنگ‌کنگ اظهار داشت: آنچه از تیم ملی فوتبال ایران در زمین دیدیم یک بازی عجولانه بود که به حریف فرصت زیادی را می‌داد. در این بازی حتی امیر قلعه‌نویی در نیمکت مربیگری نیز کلافه شده بود. در جام ملت‌ها برخلاف ادوار گذشته تیم‌های درجه سه نیز حضور دارند و شناخت از این تیم‌ها زیاد نیست اما تیم ملی فوتبال ایران با این ستاره‌ها نباید برابر هنگ‌کنگ اینگونه بازی کند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: امیر قلعه‌نویی از مربیان خوب و با دانش فوتبال ایران است و من او را قبول دارم اما شکل بازی تیم ملی او را هم کلافه کرده بود و حتی اگر هنگ‌کنگ با تجربه بود می‌توانست چند گل به ما بزند. در چند صحنه نیز علیرضا بیرانوند خوب کار کرد و این‌گونه دفاع نمی‌تواند تضمینی برای ژیروزی برابر تیم‌های بزرگ باشد. بازی‌های سخت‌تری در پیش داریم و باید اشتباهات را برطرف کنیم. مقابل ژاپن، کره، استرالیا و عربستان اینگونه اشتباهات تاوان دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکتیک هنگ‌کنگ دفاع و ضد حمله بود عنوان کرد: ما باید تیم حریف را از لاک دفاعی خارج می‌کردیم و این کار نیاز به بازی با حوصله داشت اما شاگردان قلعه‌نویی عجول بودند. البته فراموش نکنیم هنگ‌کنگ در ضد حمله بسیار خطرناک بود. بازی عجولانه نفرات تیم ملی حتی تاکتیک‌های قلعه‌نویی را به هم ریخت. ۱۵ دقیقه اول بازی بسیار مهم است و حتی تیم ژاپن در دیدارهای خود نیز دچار همین تاکتیک اشتباه شد و گل خورد.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص دیدارهای مرحله حذفی تیم ملی گفت: شب گذشته هر چند که بازی خوبی از یوزهای ایرانی دیده نشد اما سند صعود تیم ایران به مرحله حذفی امضا شد. در مرحله حذفی دیگر داستان فرق دارد و یک تیم راهی خانه خواهد شد آن زمان است که بازی عجولانه تاوان بیشتری دارد. باید نهایت تمرکز خود را به کار بگیریم. کمترین اشتباه در مرحله حذفی به قیمت از دست رفتن جام برای ایران است.

وی در خصوص چرایی ناکامی ایران در نیم سده گذشته نیز افزود: ما همیشه از قهرمانی صحبت می‌کنیم در حالی که باید برای موفقیت برنامه‌ مدونی نیز داشته باشیم. همین تیم‌های کوچک چه برنامه‌هایی داشتند و فوتبال آنان رشد کرده حتی تیم فلسطین نیز در این دوره بسیار خوب بود و امارات را متوقف کرد و تا آستانه برد رفت. هنگ‌کنگ، اندونزی و ویتنام نیز تیم‌های خوبی هستند. امیدوارم در این دوره طلسم نیم قرن ناکامی شکسته شود. البته برای قهرمانی‌های مداوم و مستمر ما باید یک برنامه بلند مدت برای توسعه فوتبال را در دستور کار قرار دهیم.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نخست نیز با نتیجه ۴ بر یک فلسطین را شکست داد و سه‌شنبه (سوم بهمن) از ساعت ۱۸:۳۰ در سومین دیدار مرحله گروهی باید به مصاف امارات متحده عربی برود