اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند راهکارهای عملی است
اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند راهکارهای عملی است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز سه شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، به مصوبه این ستاد مبنی بر شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و با انتقاد از عدم همکاری دستگاه‌ها در این خصوص، افزود: سامانه جامعی که حاوی اطلاعات املاک و دارایی‌های دستگاه‌ها باشد موجود […]

به گزارش تایسیز اذربایجان

به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز سه شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، به مصوبه این ستاد مبنی بر شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و با انتقاد از عدم همکاری دستگاه‌ها در این خصوص، افزود: سامانه جامعی که حاوی اطلاعات املاک و دارایی‌های دستگاه‌ها باشد موجود نیست.

وی اظهارداشت: البته زمین، بخشی از نیازمندی‌های طرح بازآفرینی شهری است و این طرح نباید به خاطر این موضوع متوقف شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید تعریف درستی از بازآفرینی شهری داشته باشیم، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها، زیباسازی، ایجاد فضاهای عمومی و آموزشی و سایر مسائل باید یک‌جا در این طرح پیش‌بینی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه جابه‌جایی ساکنان در برخی از مناطق به لحاظ اجتماعی ممکن نیست، ادامه داد: حفظ بافت جمعیتی در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری اجرای طرح بازآفرینی باید متناسب با هر منطقه، انعطاف‌پذیر باشد، اظهار داشت: نیازمندی‌ها، اقدامات و دستگاه‌های متولی اجرای این طرح متناسب با شرایط و بافت هر منطقه باید مشخص شده و طرح ‌های عملیاتی برای آن تعریف شود.

طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی از سال ۹۵ آغاز و بهسازی محله‌های قدیمی ۵۴۳ شهر کشور هدف گذاری شده است.