اجرای طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف انرژی
اجرای طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف انرژی

اجرای طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف انرژیبه گزارش تایسیز نیوز ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان گفت: با توجه به بالا بودن میزان مصرف برق در کشور، در ادامه طرح های ملی طرح تشویقی با عنوان طرح برق امید […]

اجرای طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف انرژی
به گزارش تایسیز نیوز ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان گفت: با توجه به بالا بودن میزان مصرف برق در کشور، در ادامه طرح های ملی طرح تشویقی با عنوان طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف انرژی اجرا می شود‌.


اکبر فرج نیا امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز طرح برق امید افزود: هدف طرح برق امید، فرهنگ سازی در خانواده ها و مشترکان مصرف خانگی است چرا که عمده مصرف انرژی در این بخش انجام می شود.
وی اظهار کرد: برابر مصوبه هیات دولت، مشترکان خانگی برق استان که الگوی مصرف را رعایت کنند، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه های گرم سال شامل تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلو وات ساعت در سایر ماه های سال از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق خود بهره‌مند خواهند شد و پاداش می گیرند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی با بیان این که مشترکان خانگی به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف دسته بندی می شوند، گفت: ۲۴ درصد مشترکان خانگی کم مصرف و نزدیک به ۵۳ درصد مشترکان خوش مصرف و ۱۵درصد مشترکان خانگی استان البته به غیر از تبریز، اسکو و آذرشهر پرمصرف هستند که در این زمینه در حال حاضر هدف صنعت برق کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق است.
فرج نیا ادامه داد: با پیشرفت علم و فناوری و زیرساخت های موجود بخشی از خدمات سازمان ها به صورت غیرحضوری ارائه می شود که با توجه به اولویت های تعیین شده و ضرورت مقابله با بیماری کرونا ارائه خدمات غیرحضوری پررنگ شد و قرار شد از ابتدای آذر ماه ۳۹ خدمت غیرحضوری در بخش مشترکان ارائه شود.
وی به قابلیت های اپلیکیشن برق من در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: با نصب این برنامه بسیاری از خدمات شرکت توزیع برق به صورت غیرحضوری امکان پذیر خواهد بود به طوری که برای مثال دیگر برای درخواست اشتراک جدید و پیگیری قطعی برق نیاز به مراجعه حضوری نیست.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی با بیان این که این اقدامات به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مردم انجام می شود، اضافه کرد: اپلیکیشن برق من از طریق سایت شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی، سایت شرکت توانیر و کافه بازار قابل دانلود است.
فرج نیا با بیان این که در حال حاضر ۱۰۰ درصد قبوض برق به گوشی مشترکان پیامک می شود، گفت: در دو سال گذشته طرح های بسیاری با اهداف مختلف در استان اجرا شده که طرح حذف قبوض کاغذی یکی از طرح های ملی مهم بوده است.
فرج نیا تصریح کرد: خوشبختانه حذف قبوض کاغذی با هدف اصلاح مصرف و حفظ محیط زیست با موفقیت اجرا شد که در این زمینه اصحاب رسانه با زمینه سازی های مناسب موجب اعتماد مردم به ما شدند.
وی مصرف انرژی در حوزه خانگی را دو برابر میانگین جهانی دانست و تاکید کرد: بخشی از جامعه شاید بد مصرف و یا شاید به نحوه مصرف خود اهمیت نمی دهند که بر اساس گزارش سازمان انرژی جهانی در سال ۲۰۱۸ یارانه انرژی کشور ۷۰ میلیارد دلار بوده و این مقدار برابر با ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی است.
فرج نیا گفت: افزایش نرخ ارز موجب استفاده از دستگاه های ماینرها شده به طوری که ۶۰ مورد کشف و یا به عبارتی حدود پنج هزار و ۲۵۰ دستگاه ماینر در استان به غیر تبریز کشف شده است که با حضور و همکاری نهادهای امنیتی و دستگاه های مختلف با کشفیان برابر قانون اقدام می شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر این که جابجایی تیرهای چراغ برق بر عهده شهرداری است، گفت: بر اساس قانون ساماندهی هر گونه تغییری در معابر عمومی بر عهده متولی است که متولی این امر در شهرها شهرداری است ولی با این وجود در برخی از مکان ها وزارت نیرو برای جابجایی تیرهای چراغ برق ۵۰ درصد مشارکت می کند.