احتمال بارش شدید باران و تگرگ در آذربایجان شرقی
احتمال بارش شدید باران و تگرگ در آذربایجان شرقی

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان احتمال بارش شدید باران و تگرگ در آذربایجان شرقی هواشناسی مجددا برای دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با احتمال ریزش تگرگ و رگبار شدید باران، هشدار نارنجی صادر کرد. به گزارش تایسیز نیوز، بارش شدید باران و تگرگ‌هایی به اندازه تخم‌مرغ هفته گذشته در برخی نقاط منطقه […]

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان

احتمال بارش شدید باران و تگرگ در آذربایجان شرقی

احتمال بارش شدید باران و تگرگ در آذربایجان شرقی

هواشناسی مجددا برای دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با احتمال ریزش تگرگ و رگبار شدید باران، هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش تایسیز نیوز، بارش شدید باران و تگرگ‌هایی به اندازه تخم‌مرغ هفته گذشته در برخی نقاط منطقه ارسباران سبب ایجاد خسارت بر مزارع، باغات و بسیاری از اموال مردم به ویژه شیشه خودروها شد.

هواشناسی امروز مجددا در هشدار نارنجی از رگبار، رعدو برق و ریزش تگرگ در شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خبر داد.

مخاطرات سامانه شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ است.

هواشناسی همچنین امروز از وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گرد و خاک در ۷ استان خبر داد.

بر این اساس امروز هوای خوزستان، بوشهر، ایلام، شرق سمنان، شرق و جنوب خراسان رضوی، شمال و شرق خراسان جنوبی بی‌کیفیت می‌شود.

سازمان هواشناسی در هشدار زرد به اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه کرده است.