احتمال بهره‌برداری از خط آهن «میانه-بستان آباد» در ۲۲ بهمن
احتمال بهره‌برداری از خط آهن «میانه-بستان آباد» در ۲۲ بهمن

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، محمد وحدتی هلان با بیان این که در طول سه سال گذشته، ۱۵۰۰ میلیارد به این پروژه اختصاص داده شده است، گفت: احتمالا فاز «بستان آباد-تبریز» نیز  در طول یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. وی در پاسخ به این که چرا استان ما سهم شایسته و […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، محمد وحدتی هلان با بیان این که در طول سه سال گذشته، ۱۵۰۰ میلیارد به این پروژه اختصاص داده شده است، گفت: احتمالا فاز «بستان آباد-تبریز» نیز  در طول یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
وی در پاسخ به این که چرا استان ما سهم شایسته و مناسبی از بودجه ملی ندارد؟، اظهار کرد: اگر قرار باشد مثلا در مورد اعتبارات اشتغال‌زایی، دولت از منابع بانکی، یک و نیم میلیارد دلار به استان‏‌های مختلف اختصاص دهد، این تخصیص نسبت به جمعیت هر استانی، صورت می‌گیرد و در استان ما نیز با توجه به این که بنده در کارگروه اشتغال استان حضور داشتم، این بودجه در فاز اول، به طور کامل جذب شد.
وی افزود: در این دوره از مجلس، ترکیب مجمع نمایندگان خوب بوده و هر جا یک مسئله استانی یا ملی باشد، نمایندگان بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی، به مشکلات، حساسیت نشان می‎دهند.
وحدتی هلان ادامه داد: در حل مسائل ملی که در استان مطرح است، اگر نیاز به کمک وزارتخانه باشد، نمایندگان پس از احصاء از وزیر، از کارشناسان امر و مدیران کل استان دعوت کرده و به گفت‎وگو با آنان می‎نشینیم که در اکثر موارد نتیجه داده است.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال، پروژه‎ای مثل پروژه راه آهن «میانه-بستان آباد» در سال ۹۵ تعطیل بود، از این رو با دعوت از آقای آخوندی ایشان موظف به پاسخگویی در مقابل ۱۹ نماینده استان بودند و به دنبال پیگیری‎های نمایندگان، حدود چهار میلیارد تومان بودجه در سال ۹۵ به این پروژه اختصاص داده و این پروژه فعال شد.

وی با بیان این که پیگیر پروژه‎‌هایی هستیم که چندان به آن اهمیت داده نشده است، اظهار کرد: پروژه‎‌ای مثل آزاد راه «تبریز-ماکو» باید آبرومندانه باشد، در خصوص مس سونگون نیز اقداماتی انجام شده بود که به دلیل تحریم‎‌ها راکد ماند، اما پیگیر هستیم و از سرگیری آن به اشتغال زایی کمک کرده و ما را از وابستگی رها می‎‌کند.