احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردمی
احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردمی

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد: احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردمی دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: اقدامات سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در حال اتمام بوده و از اوایل سال آینده اقدامات نرم افزاری با مشارکت مستقیم مردم آغاز می‌شود. به گزارش تایسیز نیوز، محمد صادق معتمدیان در نشست با […]

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد:

احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردمی

احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردمی

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: اقدامات سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در حال اتمام بوده و از اوایل سال آینده اقدامات نرم افزاری با مشارکت مستقیم مردم آغاز می‌شود.

به گزارش تایسیز نیوز، محمد صادق معتمدیان در نشست با حلقه‌های میانی مردمی در ارومیه افزود: فاز نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردم و آموزش و ترویج همراه بوده و با برنامه‌های تدوین شده، مصرف آب مدیریت خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه مردم و مسئولان در زمینه احیای دریاچه ارومیه همدل و همراه هستند، خاطرنشان کرد: مشکلات با شفافیت با مردم مطرح شده و در گام دوم احیای دریاچه ارومیه، تغییرات با همراهی مردم خواهد بود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تغییر الگوی کشت را نیز یکی از مهمترین اقدامات در راستای مدیریت صحیح مصرف آب دانسته و افزود: ۶.۵ میلیون تن میزان تولید محصولات کشاورزی استان بوده و خام فروشی از مشکلات اصلی کشاورزان و منطقه است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۳۵ درصد سیب درختی کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار تن هدررفت محصول در بخش سیب درختی وجود داشته و علیرغم اینکه تولید سیب درختی در منطقه جا افتاده، اما ارزش اقتصادی برای مردم ندارد.