اختتامیه شعر فجر در تبریز برگزار می شود
اختتامیه شعر فجر در تبریز برگزار می شود

دبیر اجرایی شعر فجر گفت: در روز ششم اسفند ماه ساعت ۱۶ بعد از ظهر در سالن پتروشیمی تبریز ، اختتامیه شعر فجر را خواهیم داشت.تبریز به عنوان یکی از اقلیم‌های مهم فرهنگ ایران اسلامی می تواند میزبان شایسته ای برای اختتامیه شعر فجر باشد و بدون تردید ادبای کشور خاطره‌ای شیرین و تاثیرگذار از […]

دبیر اجرایی شعر فجر گفت: در روز ششم اسفند ماه ساعت ۱۶ بعد از ظهر در سالن پتروشیمی تبریز ، اختتامیه شعر فجر را خواهیم داشت.تبریز به عنوان یکی از اقلیم‌های مهم فرهنگ ایران اسلامی می تواند میزبان شایسته ای برای اختتامیه شعر فجر باشد و بدون تردید ادبای کشور خاطره‌ای شیرین و تاثیرگذار از این اتفاق به خاطر خواهند سپرد.
به گزارش  تایسیز آذربایجان  ، مهدی قزلی ،در جمع اصحاب رسانه در خانه فرهنگ و ارشاد تبریز بیان کرد : اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به دبیری جواد محقق با معرفی برگزیدگان خود در ۳ بخش شعر بزرگسال ، شعر کودک و نوجوان ، درباره شعر ، ششم اسفندماه به کار خود پایان خواهد داد.
وی با توجه به اینکه اختتامیه شعر فجر به تبریز می آید افزود: ما در پنجم اسفند ماه برنامه ای به اسم شب شعر خواهیم داشت که یک روز قبل اختتامیه برگزار می شود و بیشتر، شاعران تبریزی و آذربایجانی خواهیم داشت . علاوه بر انتخاب برگزیدگان ناشر شعر ، یک بخشی به اسم ادبیات اضافه خواهد شد .
وی تصریح کرد:قبل از انقلاب اسلامی انتشار آثار به زبان ترکی ممنوع بوده و اگر کاری انجام شده بود کار غیر قانونی بوده است ولی بعد از انقلاب بیش از ۱۵۰هزار نسخه به زبان ترکی انتشار یافته است .
دبیر اجرایی شعر فجر بیان کرد: با توجه به بخش ویژه ای که خواهیم داشت ، مهمان های خارجی متناسب با شعر ترکی خواهیم داشت وبیشتر مهمانان از کشور های آذربایجان ،ترکیه و عراق خواهند بود و برنامه های جنبی با محوریت مهمانان خارجی در نظر گرفته ایم .
وی افزود:شعر فجر از چهار سال پیش ،تغییر رویه داده است این تغییر رویه به جای ارسال آثار ، به کتاب های منتشر شده در سال گذشته خودش نگاه می کند و بهترین کتاب ها در سه حوزه بزرگسالان ، کودک و نوجوان ، حوزه علمی و نقد شعر اعلام خواهد کرد و محور موضوعی در شعر فجر نداریم.
وی در مورد تعداد آثارهای ارسالی گفت: تقریبا سه هزار و ۴۰۰عنوان کتاب شعر و در حوزه کودک و نوجوان ۶۷۰ اثر و در باره شعر ۲۰۰ اثر ارسالی شده در دبیر خانه بررسی شده و در مراحل مختلف غربال شده است تا پنج تا هفت اثر به عنوان نامزد برسند و مهمان های برنامه شامل، هیئت علمی و هیئت داوران ونامزد های جشنواره هستند که دارای تراکنش های جغرافیایی هستند .
مهدی قزلی تصریح کرد: تبریز ، آذربایجان ، اردبیل و مناطق آذری نشین در گذشته و حال در شعر های فارسی و ترکی بسیار موفق بوده اند واطمینان داریم اختتامیه امسال در خشان خواهد بود