اختصاص جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن به فیلمنامه نویس تبریزی
اختصاص جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن به فیلمنامه نویس تبریزی

نادر محمدی پور ساعی ور،  فیلم‌نامه نویس تبریزی بافیلم” سه رخ” همراه با جعفر پناهی جایزه نخل طلایی بهترین فیلمنامه جشنواره سینمایی کن را به خود اختصاص داد.   به گزارش  تایسیز آذربایجان ، شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه را از هفتاد و یکمین «جشنواره بین‌المللی فیلم کن»” به‌خاطر فیلم‌ […]

نادر محمدی پور ساعی ور،  فیلم‌نامه نویس تبریزی بافیلم” سه رخ” همراه با جعفر پناهی جایزه نخل طلایی بهترین فیلمنامه جشنواره سینمایی کن را به خود اختصاص داد.
 
به گزارش  تایسیز آذربایجان ، شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه را از هفتاد و یکمین «جشنواره بین‌المللی فیلم کن»” به‌خاطر فیلم‌ «سه رخ» ساخته «جعفر پناهی» و نوشته «نادر ساعی‌ور» تبریک گفت و در ادامه متن پیام کوتاهش نوشت: «این دومین باری است که ظرف سه سال گذشته، سینمای ایران در بخش فیلم‌نامه معتبرترین جشنواره جهانی، به چنین افتخاری نایل می‌شود. امیدواریم دریافت این جایزه در رشد و اعتلای سینمای کشور مؤثر باشد». 
 
فیلمنامه فیلم «سه رخ» به‌صورت مشترک با فیلم  ایتالیایی «لازاروی خوشحال» از آلیس رورواچر برنده جایزه بهترین فیلمنامه کن شد. 
 
 بر اساس این گزارش،  ساعی ور متولد ۱۳۵۳ در تبریز است که فعالیت حرفه ای خود در عرصه سینما و تئاتر از سال ۱۳۷۰ با کارگردانی فیلم ۸ میلیمتری قاعده آغاز کرد و در طی این سال ها کارگردانی و نویسندگی بیش از ۲۰ اثر سینمایی و تلویزیونی و تله فیلم را برعهده داشته است . 
 
این فلیمساز و فیلم نامه نویس تبریزی تاکنون در جشنواره ها و فستیوال های مختلف کشوری بیش از ۱۸ جایزه برده است و داوری تعدادی از جشنواره های فیلم کشور را برعهده داشته است . 
 
فیلم های کوتاه آیریلیق، یول، کوسا گلین، بارماق، یالقیز، کژمیر، ایلا و تله فلیم مه لقا از جمله آثار وی می باشد ./ایسنا