اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان برای اتمام ایستگاه خاوران
اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان برای اتمام ایستگاه خاوران

بازدید معاون رئیس جمهور از ایستگاه خاوران اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان برای اتمام ایستگاه خاوران معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از ایستگاه خاوران گفت: پروژه ایستگاه راه‌آهن خاوران تکمیل بوده و در آستانه بهره برداری قرار درد. به گزارش تایسیز نیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار […]

بازدید معاون رئیس جمهور از ایستگاه خاوران

اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان برای اتمام ایستگاه خاوران

اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان برای اتمام ایستگاه خاوران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از ایستگاه خاوران گفت: پروژه ایستگاه راه‌آهن خاوران تکمیل بوده و در آستانه بهره برداری قرار درد.

به گزارش تایسیز نیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید، از اختصاص ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه بعد از سفر استانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: خط ریلی بستان‌آباد- تبریز و ایستگاه راه‌آهن خاوران از نظر کیفیت اجرا در بین پروژه‌های ۱۰ سال اخیر بی‌نظیر است.

جبارعلی ذاکری افزود: تمام کارهای لازم برای بهره‌برداری از این پروژه، در طول یک سال گذشته انجام شده و با وجود رکود در اجرای این مسیر در دو سال اخیر، با تمهیدات و تسهیلاتی که در سفر استانی رئیس جمهور اختصاص یافت مقدمات افتتاح پروژه فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به جزئیات این پروژه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این ایستگاه ۴ خط وجود دارد که همزمان می تواند ۳ قطار را پذیرش کند. خارج از ایستگاه نیز دوخطه طراحی شده که یک خط آن احداث شده و برای بهره‌برداری فاز اول و دوم با ترافیک پیش‌بینی‌شده، پاسخگو بوده و مشکلی وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین بخش ایستگاه هم سینی دوار است که امکان سر و ته کردن لوکوموتیو برای تغییر جهت آن وجود داشته باشد.

وی، کاهش زمان سفر را مزیت اصلی این طرح دانست و گفت: بزرگترین مزیت این محور، کاهش زمان سیر قطارها از ۱۴ ساعت فعلی به ۹ ساعت و در بلندمدت به ۸ ساعت است. همچنین با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت حمل و نقل عمومی در استان افزایش پیدا خواهد کرد و در بلندمدت با اتصال خط جدید به خط قدیم، ارتباط ترانزیتی کشور بهتر خواهد شد که این مجموعه بخشی از کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب است.