اختیارات لازم، در شرایط جنگ اقتصادی به مدیران استانی تفویض شود
اختیارات لازم، در شرایط جنگ اقتصادی به مدیران استانی تفویض شود

به گزارش تایسیز اذبایجان ، مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با قدردانی از عملکرد مناسب بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، اظهار کرد: برخی از بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی بیش از تعهد خود برای پرداخت، اقدام کرده‌اند که لازم است از آنان تقدیر شود. وی، بروکراسی را مانع اصلی تأخیر در […]

به گزارش تایسیز اذبایجان ، مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با قدردانی از عملکرد مناسب بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، اظهار کرد: برخی از بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی بیش از تعهد خود برای پرداخت، اقدام کرده‌اند که لازم است از آنان تقدیر شود.

وی، بروکراسی را مانع اصلی تأخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال دانست و افزود: باید اختیار بررسی تسهیلات سقف ۱۵ میلیارد تومان را به استان تفویض کنند تا کارها تسریع یابد.

وی با بیان این که عملکرد استان در پرداخت تسهیلات «اشتغال فراگیر» پایین‎تر از «اشتغال روستایی» است، خاطر نشان کرد: دلیل عدم استقبال این است که تسهیلات فراگیر با سود ۱۸ درصد ارائه می‎شود، اما تسهیلات روستایی سود کمتری دارد و این نشان می‌دهد برای حل معضل اشتغال باید با استفاده از تسهیلات کم بهره اقدام کنیم.

خدابخش در ادامه با اشاره به تجربه گرانی نرخ ارز در سال ۹۱ و پرداخت تسهیلات اشتغال در آن دوران تصریح کرد: طرح اعطای تسهیلات در آن دوران به دلیل ناکافی بودن تسهیلات برای اتمام کار، شکست خورد، اما برای تکرار نشدن شکست این طرح، رقم تقاضای تسهیلات باید بر اساس اعداد و ارقام فعلی بازار و قیمت‌های واقعی ارزیابی شود تا میزان تسهیلات اعطایی را به رقم واقعی نزدیک کرده و با اولویت تسهیلات برای پروژه‌های نیمه تمام موجود، سقف اعطایی را افزایش دهیم.