ادعای الهام علی اف: برخی هموطنان ترک ما با سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده‌اند
ادعای الهام علی اف: برخی هموطنان ترک ما با سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده‌اند

🔻ادعای الهام علی اف: برخی هموطنان ترک ما با سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده‌اند / تلاش می کنیم تا آن‌ها به اندیشه آذربایجانی گری وفادار بمانند‌ رئیس جمهور آذربایجان در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران طی سخنانی گفت:نسل جوان جهان ترک باید فرصت تحصیل به زبان مادری خود را در کشورهای محل سکونت […]

🔻ادعای الهام علی اف: برخی هموطنان ترک ما با سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده‌اند / تلاش می کنیم تا آن‌ها به اندیشه آذربایجانی گری وفادار بمانند‌

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران طی سخنانی گفت:نسل جوان جهان ترک باید فرصت تحصیل به زبان مادری خود را در کشورهای محل سکونت خود داشته باشند.

متأسفانه اکثریت ۴۰ میلیون آذربایجانی ساکن خارج از آذربایجان از این فرصت ها محروم هستند. آموزش هموطنان خارج از کشورهای ترک به زبان مادری باید همواره در دستور کار سازمان باشد. باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

🔹دولت آذربایجان توجه ویژه ای به حمایت از حقوق، آزادی ها و امنیت آذربایجانی های مقیم خارج از کشور دارد. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا هموطنان ما که به سرنوشت تلخ از کشور آذربایجان جدا شده اند، زبان و سنت و فرهنگ ما را حفظ کنند و به اندیشه آذربایجانی گری وفادار بمانند و هرگز با سرزمین تاریخی خود قطع رابطه نکنند.