ارائه بیش از ۳ میلیون نفر- ساعت آموزش های مهارتی در بخش دولتی در ۶ ماهه ی اول سال ۹۷
ارائه بیش از ۳ میلیون نفر- ساعت آموزش های مهارتی در بخش دولتی در ۶ ماهه ی اول سال ۹۷

به گزارش تایسیز اذربایجان  یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این خصوص گفت: این آموزشها در بخش های ؛ خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می گردد. نماینده افزود: آموزش های مهارتی در بخش خدمات، ۷۹۸ هزار و ۹۱۳ نفر- ساعت، در بخش فرهنگ و هنر، ۲۱۴ هزار  و ۹۴۷ […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این خصوص گفت: این آموزشها در بخش های ؛ خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می گردد.
نماینده افزود: آموزش های مهارتی در بخش خدمات، ۷۹۸ هزار و ۹۱۳ نفر- ساعت، در بخش فرهنگ و هنر، ۲۱۴ هزار  و ۹۴۷ نفر- ساعت، در بخش کشاورزی ۲۳۲ هزار و ۵۵۷ نفر- ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای به هم استانی های عزیز ارائه گردیده است.
مدیرکل در ادامه خاطر نشان ساخت:  باتوجه به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی کشور می باشد؛ لزوم ارائه آموزشهای مهارتی در این بخش در راستای تقویت نیروی کار ماهر مورد نیاز این بخش اداره کل آموزش فنی و حرفه ی استان توانسته است با ارئه  ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۷۰ نفر- ساعت آموزشهای مورد نیاز این بخش را ارائه نماید .
نماینده ادامه داد: آموزشهای فنی و حرفه ای در بخش دولتی شامل؛ سکونتگاههای غیر رسمی، جوار دانشگاهی، روستاها، عشایر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، پادگان ها، زندان، کارگاههای ثابت شهری و سیار، صنایع و اصناف، جوارکارگاهی و بین کارگاهی، آموزش ضمن کار، مراکز درمان معتادین بهبود یافته ( ماده ۱۶)، مراکز درمان تحت پوشش بهزیستی ( ماده  ۱۵ ) است.
وی اظهار داشت: از مجموع آموزشهای ارائه شده، مراکز ثابت شهری با ارائه ۱ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۷ نفر- ساعت، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ۳۶۲ هزار  و ۱۶۳ نفر- ساعت و بخش پادگان  ۳۳۵ هزار  و ۲۵۳ نفر- ساعت آموزش های فنی و حرفه ای، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.
نماینده در پایان تصریح نمود: در راستای تقویت بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارائه آموزش های مهارتی، بخش دولتی از ارائه آموزش های موازی خودداری نموده است.