ریاضی جزو ارکان زیبایی محسوب میشود
ریاضی جزو ارکان زیبایی محسوب میشود

ریئس همایش ریاضی گفت: ارکان زیبایی جزو ریاضی محسوب می شوند ریاضیات نظام فکری انسان را تقویت می بخشد/رشته آموزش ریاضی بصورت بین رشته ای مورد پذیرش قرار گرفته است،ریاضیات از معلفه های لازم برای تقویت انسان فکور،آزاد و روشن فکر است. دکتر رحیم بدری در همایش ریاضی صبح یکشنبه ۶ اسفندماه در خصوص اهمیت […]

ریئس همایش ریاضی گفت: ارکان زیبایی جزو ریاضی محسوب می شوند ریاضیات نظام فکری انسان را تقویت می بخشد/رشته آموزش ریاضی بصورت بین رشته ای مورد پذیرش قرار گرفته است،ریاضیات از معلفه های لازم برای تقویت انسان فکور،آزاد و روشن فکر است.

دکتر رحیم بدری در همایش ریاضی صبح یکشنبه ۶ اسفندماه در خصوص اهمیت ریاضی و آموزش ریاضی ابراز داشت:ریاضیات واقعا از زندگی جدا نیست،زندگی بدون ریاضیات معنا ندارد،ریاضیات ابزار زندگی هست و به حقایق پراکنده هستی ریاضی هست که نظم و نظام می بخشد.تناسب،تقارن،توازن،تناوب،نظم،ترتیب که از ارکان زیبایی هستند جزو مباحث ریاضی محسوب می شوند.

وی افزود:ریاضیات نظام فکری انسان را قوام و استحکام می بخشد با توجه به اهمیت ریاضیات در طول تاریخ اند یشمندان مسلمان سنت خاصی را در آموزش ریاضی بنا کردند.این سنت و فرهنگ آموزش ریاضی با مختصاتی که وجود دارد این سنت را با سنت های آموزش ریاضی دنیا متمایز می کند مثل:بومی بودن و محلی بودن در عین جهانی بودن و همچنین ویژگی نظری وتئوریکی بودن آن،این سنت ریاضی را که یک سنت کهن و درخشانی است برای مانمودار می سازد.

بدری خاطرنشان می شود :متاسفانه با این سنت درخشان آموزش ریاضی در این سالهای اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و این آموزش ریاضی که امروزه به عنوان یک رشته علمی و هویت خاص با موضوعات معین در دنیا شکل گرفته هنوز در کشور ما بعنوان یک رشته بین رشته ای نتوانسته مورد توجه محافل قرار بگیرد.

رحیم بدری در رابطه با رشته آموزش ریاضی در دانشگاه ها ابرازمی کرد :هنوز در آغاز راه هستیم.خوشبختانه در این یکی دو سال اخیر دانشگاه فرهنگیان در این حوزه همت فراوانی انجام داده کارهایی که یکی دو سال اخیر در این رشته انجام گرفته یکی تاسیس رشته آموزش ریاضی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

وی اظهار می کرد: خوشبختانه از لحاظ تعریف هویت رشته آموزش ریاضی بصورت بین رشته ای امروزه مورد پذیرش قرار گرفته و دانشگاه فرهنگیان استان بعنوان قطب علوم پایه کشورمان این نوع رشته را تلاش دارد در مقطع ارشد و کارشناسی حفظ کند.امسال مجور رشته آموزش ریاضی در مقطع ارشد را از وزارت علوم راه اندازی بکنیم.

دکتر رحیم بدریمی گوید:در حوزه آموزش ریاضی یا آموزگاری ریاضی ما یک مجله ای که دانشگاه فرهنگیان تلاش دارد تحت عنوان مجله ی آموزش ریاضی مجوزش را اجازه داده که دانشگاه ها در تولید دانش آموزش ریاضی مشارکت داشته باشند و همه از آن استفاده کنند.

رییس همایش آموزش ریاضی استان در خصوص بسترهای بوجود آمده در این حوزه اظهارمی کند:از جمله بسترهایی که وجود دارد همین تلاش هایی که صورت گرفته و برگزاری همایش آموزش ریاضی در استان است.

وی در پایان دوستان آموزگار ریاضی ما همه اظهار می کنند ما با یک فقر نظری در این رشته مواجه هستیم فقر نظری از این بابت که هم نظریه های مربوط به یادگیری ریاضی،آموزش ریاضی متاسفانه نظریه پردازی و تولید نشده.

وی بیان می کند:خوشبختانه از سالهای دور در دنیا این نظریه پردازی در زمینه آموزش ریاضی انجام گرفته منتها در کشور ما بایک فقری مواجه هستیم.با تأمل و بازاندیشی که محققان ما خواهند داشت این حوزه را که بایک فقری به تمام معنا مواجه هست این نقص را برطرف کنیم.