استاد دانشگاه: عملکرد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نباید به پای نظام نوشته شود
استاد دانشگاه: عملکرد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نباید به پای نظام نوشته شود

استاد دانشگاه: عملکرد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نباید به پای نظام نوشته شود تایسیز نیوز- استاد دانشگاه و فعال سیاسی با تاکید بر نقش مهم احزاب و گروه های سیاسی در عرصه انتخابات، گفت: در این میان نباید عملکرد ضعیف و منفی جریان های اصلاح طلبی و اصولگرایی به پای نظام نوشته شود. دکتر مسلم اورنگی […]

استاد دانشگاه: عملکرد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نباید به پای نظام نوشته شود

تایسیز نیوز- استاد دانشگاه و فعال سیاسی با تاکید بر نقش مهم احزاب و گروه های سیاسی در عرصه انتخابات، گفت: در این میان نباید عملکرد ضعیف و منفی جریان های اصلاح طلبی و اصولگرایی به پای نظام نوشته شود.

دکتر مسلم اورنگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار، افزود: در ۲ دهه گذشته و در جریان برگزاری انتخابات مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و شوراها، همواره رقابت اصلی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان بوده و هر ۲ طیف نیز نقاط مثبت و منفی داشته اند که این عملکردها باید به نام خود این جریان ها خلاصه شود و البته پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از اینکه برخی عملکردهای منفی و دارای ایراد اصولگرایان و اصلاح طلبان به نام نظام تمام می شود، یادآور شد: تاسف بار اینکه این مسایل از سوی رهبران و چهره های شاخص این جریان ها مطرح می شود که به هیچ عنوان درست نیست.

اورنگی بر تغییر رویکردهای احزاب و جریان های سیاسی در انتخابات آینده، اظهار کرد: کاش در فرصت باقی مانده تا یازده اسفند ماه گروه های سیاسی و در راس آنها جریان های اصلاح طلبی و اصولگرایی تغییر رویه داده و عملکردهای منفی گذشته را اصلاح کنند.

وی یکی از نقاط منفی و چالش برانگیز اصلاح طلبان و اصولگرایان در عرصه انتخابات را توجه بیش از حد و اندازه به چهره های تکراری و خسته بیان و اضافه کرد: برخی جریان ها همواره دوست دارند از افراد تکراری حمایت کنند، در حالی که بر اساس شیوه های مرسوم در بین احزاب کشورهای مختلف، نباید بیش از ۲ بار به فرد یا افرادی برای نامزدی فرصت داد.

اورنگی ادامه داد: همین موضوع باعث به وجود آمدن انواع پرسش در بین مردم شده است که چون یک فرد خاص با عملکردی نه چندان مناسب در فهرست های انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان قرار دارند.

وی تکیه بر جوانان تحصیل کرده و کاردان، بهره مندی از توانایی اقشار مختلف و توجه به نظریات جدید و نوین را از راهکارهای برون رفت از شرایط کنونی جریان های اصلاح طلبی و اصولگرایی بیان کرد.

این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد احزاب مختلف و گروه های سیاسی با درک شرایط جدید جامعه و میدان دادن به جوانان زمینه های لازم و کافی برای مشارکت بالای مردمی در انتخابات آینده را فراهم کنند.

به گزارش تایسیز نیوز، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه برابر با ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.