استاد واقعی سیاهی، جهل و نادانی را می‌زداید
استاد واقعی سیاهی، جهل و نادانی را می‌زداید

رئیس دانشگاه تبریز: استاد واقعی سیاهی، جهل و نادانی را می‌زداید تایسیز نیوز – رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه معلم و استاد واقعی، کسی است که سیاهی، جهل و نادانی را زدوده و آگاهی را در روان انسان‌ها جاری می‌سازد، یادآور شد: همه‌ی ما وظیفه داریم با رفتار،کردار و منش خویش الگوی خوبی برای […]

رئیس دانشگاه تبریز:

استاد واقعی سیاهی، جهل و نادانی را می‌زداید

تایسیز نیوز – رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه معلم و استاد واقعی، کسی است که سیاهی، جهل و نادانی را زدوده و آگاهی را در روان انسان‌ها جاری می‌سازد، یادآور شد: همه‌ی ما وظیفه داریم با رفتار،کردار و منش خویش الگوی خوبی برای دانشجویان فراهم کنیم، چراکه به خاطر فعالیت‌های ماندگار و تأثیرگذار و آثار علمی شما استادان عزیز است که دانشگاه بزرگ تبریز بر تارک علم و ادب وخردورزی و نام آوری می‌درخشد.

صفر نصراله‌زاده عصر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در آئین گرامیداشت مقام شامخ معلم در دانشگاه تبریز اظهار کرد: واژه‌ها در وصف وجود مبارک معلم عاجز و زبان‌ها در بیان فضایل اساتید بزرگوار قاصرند. چه می‌توان گفت در توصیف انسان‌های فرزانه‌ای که وجود پر برکتشان ترجمان شایسته‌ی آیات الهی و تبلور حدیث شریف «ان العلما ورثه الانبیا» است.

وی با بیان اینکه روز بزرگداشت معلم، روز تکریم عشق و ایثار و روز تجلیل از کسانی است که شهد شیرین علم و دانش را جرعه جرعه در جان‌های تشنگان زلال معرفت جاری می‌سازند، افزود: اساتید به سان شمعی لحظه لحظه می‌سوزند و با دانش خویش، جامعه را می‌سازند و فردایی باشکوه را برای ایران اسلامی نوید می‌دهند.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: بزرگداشت منزلت علمی و مرتبت اخلاقی استادان و معلمانی که عمر پربرکت خویش را در زمینه‌ی آموزش، تحقیق و علم اندوزی صرف کرده و با کوششی خستگی ناپذیر در احیاء و توسعه‌ی دانش اهتمام داشته‌اند، یکی از سنت‌های نیکو در روزگار ما است.

وی خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: شما بهتر از من می‌دانید که معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه به‌معنای واقعی کلمه، ذوق و توانمندی است. تعلیم و تربیت، یک سنت حسنه و نیکویی است که در آموزه‌های دینی و اسلامی ما بر آن سفارش زیادی شده است.

نصراله‌زاده با بیان اینکه معلم و استاد واقعی، کسی است که سیاهی، جهل و نادانی را زدوده و آگاهی را در روان انسان‌ها جاری می‌سازد، یادآور شد: همه‌ی ما وظیفه داریم با رفتار،کردار و منش خویش الگوی خوبی برای دانشجویان فراهم نماییم. چراکه به خاطر فعالیت‌های ماندگار و تأثیرگذار و آثار علمی شما استادان عزیز است که دانشگاه بزرگ تبریز بر تارک علم و ادب وخردورزی و نام آوری می‌درخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: صعود چند صد پله‌ای در ارزیابی‌های علمی بین المللی و احراز جایگاه‌های شایسته در بین دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی، نوآوری، فناوری، دیپلماسی و مرجعیت علمی، ایفای مسئولیت اجتماعی، بهره وری، حل مسئله و مدیریت بحران و مشارکت فعال در اکوسیستم پژوهشی فناوری در کشور از جمله آن افتخارات است که در این مجال امکان ذکر آنها نیست.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه عنوان کرد: مدیریت تحول آموزشی در دانشگاه تبریز با سرعت خوبی در حال انجام است و همه باید کمک کنیم تا در راه‌اندازی دانشکدی علوم و فناوری‌های نوظهور بتوانیم در ماموریت محور کردن دانشگاه برای حل مسائل و مشکلات جامعه پیشتاز باشیم.

استاد واقعی سیاهی، جهل و نادانی را می‌زداید

آموختن و تربیت انسان رسالت اصلی معلمان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز گفت: اگر معلمی را شغل و حرفه‌ در نظر بگیریم، متفاوت‌تر از سایر مشاغل است؛ چراکه رسالت اصلی معلم آموختن و معلمان درواقع رهروان راه انبیاء هستند و به انسان می‌آموزند که چگونه خرد خود را بکار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری ادامه داد: بسیاری از اساتید با وجود مشکلات معیشتی بازهم دست از پژوهش و تحقیق نکشیده و در حال تولید علم هستند و ما مدیون تلاش اساتید گرامی هستیم.

وی تاکید کرد: تربیت انسان یکی دیگر از رسالت‌های معلمان است. درواقع استاد باید به متعلم خود بینش و نگرش داده و او را در راستای کنش‌ها و جهت‌گیری‌ها راهنمایی و هدایت کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با انتقاد از بهره‌گیری اندک از فکر و اندیشه‌ی اساتید در حل مشکلات جامعه گفت: علی‌رغم برپایی جلسات هم‌اندیشی با اساتید، آنطور که باید از تفکرات و اندیشه‌های اساتید استفاده نمی‌شود و اساتید انتظار دارند تا در حل مشکلات جامعه نقش ایفا کنند.

به گزارش تایسیز نیوز ، وی یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر در جامعه نگاه درست و صحیح به دانشگاه آسیب دیده است و طوری با دانشگاه رفتار می‌شود که انگار نه انگار دانشگاه جزئی ساختار نظام جمهوری اسلامی است. لذا همه‌ی ما باید از هویت دانشگاه دفاع کنیم.